Vastgesteld bouwkundig erfgoed

Stedelijke Basisschool

Vastgesteld bouwkundig erfgoed van tot heden

ID
150100
URI
https://id.erfgoed.net/aanduidingsobjecten/150100

Besluiten

Besluit tot vaststelling van de inventaris bouwkundig erfgoed in de provincie West-Vlaanderen
schrappingsbesluiten, vaststellingsbesluiten: 26-04-2024  ID: 15115

Rechtsgevolgen

Meer informatie over de rechtsgevolgen van vaststellingen vind je op onze website.

Beschrijving

Ingangspoort leidend tot de speelplaats met ten westen de basisschool naar ontwerp van stadsbouwmeester René Doom van 1921, met oorspronkelijk ten noorden, westen en zuiden het zogenaamd "hof voor botanieke lessen". Ten noorden van de basisschool, hedendaagse kleuterschool naar ontwerp van A. Bossuyt van 1994, zie eerste steen. Ten noordoosten van de ingang, nummer 77, voormalig woonhuis van de hoofdonderwijzer, heden onder meer klaslokalen, naar ontwerp van René Doom van 1938, zie smeedijzeren jaartal op gevel.

Waarden

architecturale waarde

-

historische waarde

-


Aanduiding van

Is de vaststelling van

Stedelijke Basisschool

Brugsesteenweg 75 (Roeselare)
Ingangspoort leidend tot de speelplaats met ten westen de basisschool naar ontwerp van stadsbouwmeester René Doom van 1921, met oorspronkelijk ten noorden, westen en zuiden het zogenaamd "hof voor botanieke lessen". Ten noorden van de basisschool, hedendaagse kleuterschool naar ontwerp van A. Bossuyt van 1994, zie eerste steen. Ten noordoosten van de ingang, nummer 77, voormalig woonhuis van de hoofdonderwijzer, heden onder meer klaslokalen, naar ontwerp van René Doom van 1938, zie smeedijzeren jaartal op gevel.

Andere relaties

Heeft als voorganger

Stedelijke Basisschool

Brugsesteenweg 75 (Roeselare)


Je kan deze pagina citeren als: Inventaris Onroerend Erfgoed 2024: Stedelijke Basisschool [online], https://id.erfgoed.net/aanduidingsobjecten/150100 (geraadpleegd op ).

Beheerder fiche: Agentschap Onroerend Erfgoed

Contact

Heb je een vraag of opmerking over deze fiche? Meld het ons via het contactformulier.