Resultaten aanduidingsobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten aanduidingsobjecten

181169 resultaten


ID: 63643 | vastgesteld bouwkundig erfgoed

Welderstraat 8 (Balen)
Oorspronkelijk langgestrekte hoeve, opklimmend tot 1772, zie jaartal van gesinterde baksteen.


ID: 105495 | vastgesteld bouwkundig erfgoed

Welderstraat 8 (Balen)
Oorspronkelijk langgestrekte hoeve, opklimmend tot 1772, zie jaartal van gesinterde baksteen.


ID: 72568 | vastgesteld bouwkundig erfgoed

Windmolenweg 7 (Balen)
Vrij intacte langgestrekte hoeve met onregelmatige travee-indeling en één bouwlaag onder zadeldak, uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.


ID: 80895 | vastgesteld bouwkundig erfgoed

Wolfsdonken 16 (Balen)
Eenvoudige bakstenen kapel op rechthoekige plattegrond onder zadeldak, van 1938.


ID: 105496 | vastgesteld bouwkundig erfgoed

Wolfsdonken 16 (Balen)
Eenvoudige bakstenen kapel op rechthoekige plattegrond onder zadeldak, van 1938.


ID: 78744 | vastgesteld bouwkundig erfgoed

Zandstraat (Balen)
Pijlerkapel ter ere van Onze-Lieve-Vrouw, opgetrokken in 1950 ter vervanging van een oude paalkapel. Witgeschilderde bakstenen pijler onder zinken zadeldakje met bekronend ijzeren kruis.


ID: 105497 | vastgesteld bouwkundig erfgoed

Zandstraat (Balen)
Pijlerkapel ter ere van Onze-Lieve-Vrouw, opgetrokken in 1950 ter vervanging van een oude paalkapel. Witgeschilderde bakstenen pijler onder zinken zadeldakje met bekronend ijzeren kruis.


ID: 92146 | vastgesteld bouwkundig erfgoed

Zinkstraat 1 (Balen)
Door de aanwezigheid van de ideale infrastructuur voor industriële bedrijvigheid, ontstond in 1889 de zinkfabriek Vieille Montagne nabij de grens van Balen met Mol.


ID: 105498 | vastgesteld bouwkundig erfgoed

Zinkstraat 1 (Balen)
Door de aanwezigheid van de ideale infrastructuur voor industriële bedrijvigheid, ontstond in 1889 de zinkfabriek Vieille Montagne nabij de grens van Balen met Mol.


ID: 90804 | vastgesteld bouwkundig erfgoed

Zwarte Dreef 1 (Balen)
Voormalig station van Balen-Wezel, gebouwd in 1880 en gelegen op de lijn Antwerpen-München-Gladbach. Bij de inventarisatie resten enkel een tweetal bijgebouwtjes, volgens kadastrale gegevens uit het eerste kwart ven de 20ste eeuw.