181169 resultaten
ID: 89438 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Pastoor Huveneersstraat (Bornem)
Naar verluidt ter plaatse van de vroegere kerk, opgericht in 1973 door Pastoor Meeüs. Bakstenen kapel op rechthoekige plattegrond met breder uitspringende voorgevel en leien zadeldak.
ID: 97672 | beschermde archeologische site
Pastoor Huveneersstraat (Bornem)
Het omgracht woonareaal met tweede voorhof van de site met walgracht en de naastliggende kerkheuvel gekend als Pastoor-Huveneersheuvel is beschermd als archeologische site.
ID: 106124 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Pastoor Huveneersstraat (Bornem)
Boerenkrijgmonument, opgericht in 1898 bij de 100-jarige herdenking van de Boerenkrijg door de inwoners van de gemeente.
ID: 106125 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Pastoor Huveneersstraat (Bornem)
Naar verluidt ter plaatse van de vroegere kerk, opgericht in 1973 door Pastoor Meeüs. Bakstenen kapel op rechthoekige plattegrond met breder uitspringende voorgevel en leien zadeldak.
ID: 106127 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Pastoor Huveneersstraat (Bornem)
Kapel in neogotische stijl, opgericht rond de eeuwwisseling door de gezusters Muyshondt; circa 1988 door de gemeente hersteld.
ID: 74464 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Pastoor Huveneersstraat 33 (Bornem)
Langgestrekte hoeve, opklimmend tot de eerste helft van de 19de eeuw.
ID: 106126 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Pastoor Huveneersstraat 33 (Bornem)
Langgestrekte hoeve, opklimmend tot de eerste helft van de 19de eeuw.
ID: 90678 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Pastoor Peetersstraat 10 (Bornem)
Vrije basisschool Sint-Vincentius en bijhorend klooster, van 1905-1906; geleidelijk uitgebreid in 1910, 1920 en 1928.
ID: 106128 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Pastoor Peetersstraat 10 (Bornem)
Vrije basisschool Sint-Vincentius en bijhorend klooster, van 1905-1906; geleidelijk uitgebreid in 1910, 1920 en 1928.
ID: 90190 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Pieter Coomansstraat 60-66 (Bornem)
Aangepaste eenheidsbebouwing waarvan de oorspronkelijke functie niet duidelijk is; het geheel omvat acht traveeën en één bouwlaag onder zadeldaken, uit eind 19de eeuw; in vier gesplitst circa 1914.