Resultaten aanduidingsobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten aanduidingsobjecten

5579 resultaten


ID: 18936 | vastgesteld bouwkundig erfgoed

Tegelrijstraat 8 (Nieuwerkerken)
Het huidige, langgestrekte vakwerkvolume (met stal-woonhuis ordonnantie) staat vermoedelijk reeds ingetekend op de Ferrariskaart (1771-77) als onderdeel van een hoevecomplex met losstaande bestanddelen, gelegen in het gehucht “Tichlerey”.


ID: 18662 | vastgesteld bouwkundig erfgoed

Verlaerstraat 59 (Nieuwerkerken)
Langgestrekte hoeve uit de 2de helft van de 19de eeuw, met ordonnantie: stal-woonhuis.


ID: 16857 | vastgesteld bouwkundig erfgoed

Weyerstraat 10 (Nieuwerkerken)
Hoeve, met kern uit de 1ste helft van de 18de eeuw, verbouwd en aangepast in de 2de helft van de 19de eeuw.


ID: 14805 | vastgesteld varend erfgoed

Nieuwpoort (West-Vlaanderen)
De Nereus is een yawl die door het befaamde scheepsarchitectenbureau Sparkman and Stephens werd ontworpen. Het zeiljacht werd in 1964 gebouwd op de werf van Astilleros Ferrer in Palma de Majorca.


ID: 14816 | vastgesteld varend erfgoed

Nieuwpoort (West-Vlaanderen)
De Questing werd in 1961 gebouwd door de werf William King and sons in Burnham-on-Crouch aan de Oostkust van het Verenigd Koninkrijk.


ID: 7557 | beschermd varend erfgoed

Nieuwpoort (Nieuwpoort)
De reddingsboot 'Watson 2 Nieuwpoort' is beschermd als varend erfgoed.


ID: 14792 | vastgesteld varend erfgoed

Nieuwpoort (Nieuwpoort)
De Watson 2 is een reddingsboot uit 1948 die diende voor de kust van Nieuwpoort.


ID: 14814 | vastgesteld varend erfgoed

Nieuwpoort (Nieuwpoort)
De N116 Nostalgie is een kustvisser die in 1961 werd gebouwd bij Degraeve in Zeebrugge.


ID: 13849 | beschermd monument

Albert I laan (Nieuwpoort)
Het oude Veurnesas of Katesas te Nieuwpoort, is beschermd als monument.


ID: 169641 | vastgesteld bouwkundig erfgoed

Albert I laan (Nieuwpoort)
Het sas werd herbouwd in 1818, toen de versterkingswerken rond Nieuwpoort gemoderniseerd werden in het kader van de uitbouw van de Wellingtonlinie. De werken werden uitgevoerd door een lokale aannemer, wellicht op basis van plannen opgemaakt door de Brugse ingenieur Jacob Dekaestecker. In 1876-1878 werd het sas nogmaals herbouwd, toen ook het volledige Ganzenpootcomplex heraangelegd werd. Aan het begin van de Eerste Wereldoorlog werd geprobeerd om via het Kattesas de IJzervlakte te laten overstromen. Van het Oude Veurnesas bleven de sluiswanden in blauwe hardsteen bewaard.