61326 resultaten
ID: 51425 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Hogenhovestraat 32 (Tielt)
Hogenhovestraat nr. 32. Burgerwoning, volgens kadaster opgetrokken in 1932 in opdracht van Polydoor Vandenbulcke, handelaar te Aarsele, tevens eigenaar van nrs. 34 en 36. Voortuin afgesloten door een laag tuinmuurtje in natuursteen, betegeld pad naar voordeur. Halfopen enkelhuis in rode baksteenbouw onder mansardedak (zwarte geglazuurde pannen, nok parallel met straat, twee dakvensters),
ID: 166528 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Hogenhovestraat 32 (Tielt)
Burgerwoning, volgens kadaster opgetrokken in 1932 in opdracht van Polydoor Vandenbulcke, handelaar te Aarsele, tevens eigenaar van nummers 34 en 36. Halfopen enkelhuis in rode baksteenbouw onder mansardedak, met aansluitend lager gedeelte onder platte bedaking aan de zuidzijde.
ID: 42516 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Hogenhovestraat 34 (Tielt)
Hogenhovestraat nr. 34. Hoeve bestaande uit losstaande bestanddelen, waarvan het boerenhuis in kern minstens opklimt tot de tweede helft van de 18de eeuw, cf. voorkomen op Ferrariskaart (1770-1778). In 1830 bestaande uit een boerenhuis, landgebouw en bakhuis in huidige constellatie. In 1869 wordt volgens kadaster in opdracht van weduwe Karel Gernaey het oude landgebouw aan de westzijde van
ID: 44361 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Hogenhovestraat 36 (Tielt)
Hogenhovestraat nr. 36. Burgerwoning met bedrijfsgebouwen, verbouwing met cottage-invloeden uit 1922 van een 19de-eeuws sober neoclassicistisch breedhuis. In 1878 wordt volgens kadaster in opdracht van weduwe Karel Gernaey een nieuw woonhuis gebouwd, ten zuiden van het magazijn dat in 1872 is opgericht (cf. nr. 34). In 1922 laat Polydoor Vandenbulcke het woonhuis vergroten aan zuidzijde.
ID: 166530 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Hogenhovestraat 36 (Tielt)
Burgerwoning met bedrijfsgebouwen, verbouwing met cottage-invloeden uit 1922 van een 19de-eeuws sober neoclassicistisch breedhuis. Woonhuis van drie traveeën in donkerrode baksteenbouw met later aangebouwde erkertravee ten zuiden, onder zadeldaken. Erf ten noorden van het woonhuis in losse verharding, afgesloten van de straat door een magazijn en omheining in gewapend beton, toegankelijk via een ijzeren hek tussen twee cilindrische bakstenen erfpijlers. Magazijngebouwen in verankerde baksteenbouw onder zadeldaken
ID: 29700 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Hogenhovestraat 4 (Tielt)
Kleine hoeve "Het Neerhof", bestaande uit een boerenhuis met bijgebouw. In 1835 bestaat het woonhuis uit twee woningen, in eigendom van de Tieltse dokter Isidoor Vander Espt. Circa 1856 wordt een klein bijgebouw opgericht.
ID: 83756 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Hogenhovestraat 49 (Tielt)
Hogenhovestraat nr. 49. Dorpswoning en voormalige bakkerij. Volgens kadaster opgericht samen met nr. 47 in 1901, met bakkerij in het achterhuis. Breedhuis van twee bouwlagen en vier traveeën onder zadeldak in Vlaamse pannen. Verankerde bakstenen lijstgevel met gecementeerde plint. Getoogde muuropeningen waarin vernieuwd schrijnwerk, natuurstenen onderdorpels. KADASTERARCHIEF WEST-VLA
ID: 166531 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Hogenhovestraat 49 (Tielt)
Dorpswoning van twee bouwlagen en vier traveeën onder zadeldak in Vlaamse pannen. Volgens kadaster opgericht in 1901, met bakkerij in het achterhuis. Breedhuis van twee bouwlagen en vier traveeën onder zadeldak in Vlaamse pannen.
ID: 23126 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Hogenhovestraat 67 (Tielt)
Hogenhovestraat nr. 67. Station. In 1852 wordt een neoclassicistisch stationsgebouw opgetrokken door de spoorwegcompagnie "Chemins de fer de la Flandre Occidentale", samen met de aanleg van het stuk spoorlijn Tielt-Deinze, in gebruik genomen in 1855. Het oorspronkelijke traject omvat Deinze-Tielt-Ingelmunster; in 1880 wordt ook de verbinding met Lichterv
ID: 166532 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Hogenhovestraat 67 (Tielt)
In 1852 wordt een neoclassicistisch stationsgebouw opgetrokken door de spoorwegcompagnie "Chemins de fer de la Flandre Occidentale", samen met de aanleg van het stuk spoorlijn Tielt-Deinze, in gebruik genomen in 1855. Het oorspronkelijke traject omvat Deinze-Tielt-Ingelmunster; in 1880 wordt ook de verbinding met Lichtervelde gerealiseerd. Resterend stationsgebouw (magazijn) uit 1923. Laag en lang bakstenen gebouw met gecementeerde plint, onder zadeldak.