84696 resultaten
ID: 4799 | beschermd monument
Auwegemvaart 83, Koolstraat 102 (Mechelen)
De twee modernistische woonhuizen Contryn en Van Hoogenbemt, in 1934 gebouwd naar ontwerp van Gaston Eysselinck op de hoek van de Auwegemvaart met de Koolstraat te Mechelen, zijn beschermd als monument. De bescherming omvat de woningen, met inbegrip van het interieur, de voortuinen en de achterkoeren.
ID: 109288 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Auwegemvaart 83, Koolstraat 102 (Mechelen)
Twee eengezinswoningen in nieuwe zakelijkheid, naar ontwerp van de Gentse architect G. Eysselinck.
ID: 109291 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Baarbeekstraat 22B, 22BIS, 23 (Mechelen)
In de bocht van de weg gelegen hoeve, opklimmend tot de tweede helft van de 19de eeuw, doch meermaals aangepast.
ID: 109292 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Baarbeekstraat 24 (Mechelen)
Hoeve met woonstalhuis, schuur, paardenstal en wagenhuis, bakhuisje en boomgaard, opklimmend tot de 19de eeuw.
ID: 109293 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Bakelaarstraat 21, 30, 45, 56, 76-78 (Mechelen)
Eenvoudige enkelhuizen van circa 1900; lijstgevels met glimmende faiencebekleding.
ID: 109294 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Bakelaarstraat 33 (Mechelen)
Achteruitwijkend halfvrijstaand complex bestaande uit een woon- en werkhuis met voortuin; op de rooilijn afgebakend door ijzeren hekken waarvoor bouwtoelating in 1895.
ID: 109301 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Bankstraat (Mechelen)
Neogotische bakstenen kapel uit de tweede helft van de 19de eeuw, gelegen op de hoek met de Spoorwegstraat.
ID: 109295 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Bankstraat 14-16 (Mechelen)
Imposant hoekhuis in nieuwe zakelijkheid, naar ontwerp van architect K. Maes, op het kadaster ingetekend in 1936.
ID: 109296 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Bankstraat 18 (Mechelen)
Breedhuis met sobere reminiscenties aan de nieuwe zakelijkheid, uit de jaren 1930 naar ontwerp van architect K. Maes.
ID: 109297 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Bankstraat 26, 30 (Mechelen)
Alleenstaand landhuis op rechthoekige plattegrond, twee en vier traveeën en drie bouwlagen onder schilddak, opklimmend tot de eerste helft van de 19de eeuw.