181169 resultaten
ID: 6182 | beschermd monument
Falconrui 51 (Antwerpen)
Het godshuis Van der Biest met kapel is beschermd als monument.
ID: 99796 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Falconrui 51 (Antwerpen)
In 1504 gesticht voor behoeftige vrouwen door de huidevetter en schepen van de stad, Jan Van Der Biest, die hiervoor een gedeelte van zijn woning "De Leperick" afstond. Tot 1967 was het godshuis bewoond.
ID: 80983 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Falconrui 53 (Antwerpen)
Op aanvraag van een groep kooplieden opgericht door de stadsmagistraat in 1563-64 als "Coophuys", waar wagens konden gelost en geladen worden; kreeg vrij spoedig (circa 1570) de naam "Hessenhuis" naar de zogenaamde Hessenwagens en omwille van het drukke handelsverkeer met Zuid-Duitsland.
ID: 99797 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Falconrui 57 (Antwerpen)
Eenzijdig bebouwd (linkerzijde) steegbeluik, achter een brede overbouwde doorgang, volgens de bouwaanvraag uit 1882 opgetrokken door de aannemer Louis Van Hellemont, in opdracht van de heer H. Diktus.
ID: 5206 | beschermd monument
Falconrui 58 (Antwerpen)
De oude smidse met puntgevel en korfboogpoort te Antwerpen, is beschermd als monument.
ID: 90642 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Falconrui 58 (Antwerpen)
Oude smidse met puntgevel in traditionele bak- en zandsteenstijl, mogelijk daterend uit de 17de eeuw.
ID: 99798 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Falconrui 58 (Antwerpen)
Oude smidse met puntgevel in traditionele bak- en zandsteenstijl, mogelijk daterend uit de 17de eeuw.
ID: 99799 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Falconrui 59 (Antwerpen)
Traditioneel diephuis uit de 17de eeuw, tijdens de eerste helft van de 19de eeuw aangepast met een neoclassicistische lijstgevel.
ID: 68390 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Falconrui 60 (Antwerpen)
Voormalig pakhuis te dateren in het derde kwart van de 19de eeuw. Twee bouwlagen en drie traveeën onder zadeldak (Vlaamse pannen, nok parallel aan de straat).
ID: 99800 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Falconrui 60 (Antwerpen)
Voormalig pakhuis te dateren in het derde kwart van de 19de eeuw. Twee bouwlagen en drie traveeën onder zadeldak (Vlaamse pannen, nok parallel aan de straat).