84696 resultaten
ID: 103558 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Schouwvegerstraat 20 (Antwerpen)
Het bakstenen woonstalhuis van één bouwlaag en vier traveeën onder zadeldak is omstreeks 1921 opgetrokken voor Frans-Lodewijk Dons.
ID: 103559 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Schouwvegerstraat 3, 3A (Antwerpen)
Aangepaste hoeve met losstaande bestanddelen, naar verluidt van 1917.
ID: 103560 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Schouwvegerstraat 4 (Antwerpen)
De vrijstaande boerenwoning klimt in kern zeker op tot 1819, maar is nog niet weergegeven op de kaart van Ferraris.
ID: 103561 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Schouwvegerstraat 8 (Antwerpen)
Achterin gelegen woonstalhuisje van vier traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, volgens kadastergegevens volledig gereconstrueerd rond 1910.
ID: 103555 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Schouwvegerstraat 9-13 (Antwerpen)
Voormalige gemeenteschool van Berendrecht, gekenmerkt door een verzorgde, tweekleurige baksteenarchitectuur naar ontwerp van Eugène Gife.
ID: 103563 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Schoytestraat 10-12 (Antwerpen)
Laatclassicistisch burgerhuis, te dateren in het eerste kwart van de 19de eeuw. Met een gevelbreedte van vier traveeën, omvat de rijwoning twee en een halve bouwlaag onder een zadeldak (nok parallel met de straat).
ID: 5609 | beschermd monument
Schoytestraat 14 (Antwerpen)
Het winkelhuis is beschermd als monument.
ID: 103564 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Schoytestraat 14 (Antwerpen)
Traditioneel breedhuis met getrapt dakvenster uit de tweede helft van de 16de of de eerste helft van de 17de eeuw. Winkelpui in opdracht van de heer Olfs, door de architect Hendrik Krekel uit 1880.
ID: 103565 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Schoytestraat 47 (Antwerpen)
Traditioneel diephuis met trapgevel uit de tweede helft van de 16de of de eerste helft van de 17de eeuw. Houten winkelraam uit 1881, door de aannemer Charles Coveliers in opdracht van de herbergier Jean Jos Balieu.
ID: 103566 | vastgesteld bouwkundig erfgoed
Schoytestraat 57 (Antwerpen)
Traditioneel breedhuis van twee traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, uit de tweede helft van de 16de of de eerste helft van de 17de eeuw.