Straat vertrekkende vanaf het Dorpsplein en de Ternatstraat en lopend tot aan de Brusselstraat op de grens met Ternat. Voor de inplanting van het nieuwe station van Sint-Martens-Bodegem in 1864, was deze straat slechts een kleine veldweg, "Molenweg" genoemd. Hierna werd de voormalige Stationsstraat, later Molenstraat, aangelegd. Voor de aanleg van de voormalige Stationsstraat was de watermolen met het centrum verbonden via de Lange Broekstraat, in 1886 werd de goedkeuring gegeven om de straat recht te trekken van het dorpscentrum naar de Sint-Martinusstraat. Eind 19de en begin 20ste eeuw werden er een aantal burgerhuizen/villa’s gebouwd in de omgeving van het nieuwe station door kapitaalkrachtigen uit Brussel. De aanleg van deze straat zorgde er ook voor dat het een verbindingsbaan werd tussen Sint-Martens-Bodegem en Sint-Ulriks-Kapelle. Pas in 1954 krijgt de straat haar huidig tracé.
Verschillende eenvoudige dorpswoningen gelegen in de buurt van het station, bijvoorbeeld nummers 84-90 uit begin van de 20ste eeuw (dorpswoningen van anderhalve bouwlaag onder doorlopend zadeldak). Nummer 45 is een vrijstaande dorpswoning uit begin 20ste eeuw. Op de grens met Sint-Ulriks-Kapelle is langs de Molenstraat een deel van de wijk Molenveld gelegen (nummers 166 en verder), gebouwd door de Nationale Maatschappij voor de Kleine Landeigendom begin jaren 1960 (zie gemeente-inleiding).
- Kadaster Vlaams-Brabant, mutatieschetsen Dilbeek, afdeling VII (Sint-Martens-Bodegem), 1904/9, 1906/4 (Molenstraat nummers 84-90) en 1918/5 (Molenstraat nummer 45)
- S.N. 1994: De spoorweg in Bodegem, uitgegeven door Heemkring Bodeghave naar aanleiding van de tentoonstelling "In een klein stationneke" op 22 en 23 oktober 1994 in trefcentrum Solleveld te Sint-Martens-Bodegem, 20-21.
- VERMEULEN S. (red) s.d.: Woonroute Dilbeek, Toeristische folder uitgegeven door de gemeente Dilbeek.