Voormalige stel- en reparatieplaats, circa 1889 gebouwd door de in 1948 ontbonden spoorwegmaatschappij Mechelen-Terneuzen, en heden in gebruik als stempellokaal en stadsmagazijn.
Straatgebouw van tien traveeën en één bouwlaag, heden onder plat dak. Travee met gevelhoge segmentbogige nissen, al dan niet gedeeltelijk beglaasd. Vijfde travee met poort, toegang verlenend tot achterliggende rechthoekige binnenkoer, geflankeerd door twee vleugels van zes traveeën onder zaagdaken (nok parallel aan de straat, Vlaamse pannen en golfplaten). Binnenkoer eertijds voorzien van een circa 1 meter diepe bedding met transportbrug op rails om de treinstellen via een draaischijf in de reparatieloodsen te slepen. Als aandrijfkracht werd vermoedelijk de thans verdwenen stoommachine aangewend, axiaal op de bedding opgesteld in het straatgebouw.
Reparatieloodsen met brede segmentboogpoorten en zaagdaken met houten spant, gedragen door gietijzeren zuilen met versierd topstuk. Rechts, aansluitende houtopslagplaats van vier traveeën met in noordgevel bakstenen luchtroosters in segmentboogopeningen.
- Stadsarchief Sint-Niklaas, Modern Archief 4536, 4537.