Oorspronkelijk omwalde hoeve met resterende rietbegroeiing ten westen, noorden en oosten van boerenhuis en losse, L-vormige opstelling van verankerde witgekalkte bakstenen gebouwen rondom een met bakstenen verhard erf; ten oosten naar de vroegere wal afhellend, bakstenen vlak; lange, onverharde oprit, deels onderbroken door de in aanleg zijnde autosnelweg A18.
Ten noorden, boerenhuis van vier traveeën + één travee met rechts opkamer en één bouwlaag, onder licht gebogen zadeldak (Vlaamse pannen) met kort overstekende rand, hoger opgetrokken boven de vier linker traveeën, volgens bewoners daterend van 1792, jaartal op gebint en voormalige gevelsteen in zuidgevel. Linker gedeelte: rechthoekige (aangepaste ?) vensters en getoogde deuropening met rechthoekige kozijndeur en getralied bovenlicht. Rechter zijgevel voorzien van aandak, geprofileerde schouderstukken, muurvlechtingen en houten kloosterkozijn in korfboognis op afzaat. Opkamer: rechthoekige kelderopening met houten, getralied bolkozijn, en opkamervensters met beluikt houten bolkozijn (aangepaste roedeverdeling). Noordelijke opkamergevel met soortgelijke kelderopening in korfboogomlijsting. Zelfde keldervenster in noordgevel van lager woongedeelte, naast een oorspronkelijk beluikt houten bolkozijn. Oostelijke zijgevel voorzien van aandak, muurvlechtingen en schouderstukken. Sporen van de aanzet van lager zadeldak. Rechthoekig venstertje in de top.
Lager aanbouwsel van twee traveeën onder zadeldak, tegen westelijke zijgevel. Ten westen, 19de-eeuwse stallen (nok loodrecht op het huis); voornamelijk aangepaste muuropeningen, op kozijndeuren na.