Modernistische villa naar ontwerp van A. Claessens uit 1932. Het opvallende bakstenen hoekpand telt twee bouwlagen onder een dak. Het huis bestaat uit twee balken die dwars op elkaar gezet werden. De grote balk is afgedekt met een schilddak, de kleine dwarse met een dakterras. Strak geordend in de gevel staan de ramen, sommige met een rondboog erboven. Typisch voor de stijl van Claessens is het gebruik van de patrijspoort. In oorsprong waren de glazen gevat in een metalen frame met roeden en lagen bijna in het gevelvlak. Bij een latere herstelling werd voor brede houten kozijnen gekozen. Opvallend is de inkompartij met voordeur onder halfronde luifel boven op een trappenpartij. Aan de Krijgslaan werd een erker voorzien die doorloopt over beide verdiepingen. De buitenverlichting bleef bewaard net als de glas-in-loodpartij in de traphal.
De ruimte-indeling en interieursaankleding van het pand bleven intact bewaard. Opvallend is de zwart gelakte afwerking van de inkomhal gecombineerd met een marmeren vloer met grijze en zwarte tegels. De combinatie met spiegels op de dubbele deur geeft een uitzonderlijk ruimtelijk effect. De zwarte afwerking loopt naar de achterzijde van het gebouw waar trap en lift geplaatst zijn.
Het pand ligt in een omgevende tuin afgesloten door een smeedijzeren hek op betonnen plint.
MEGANCK L. 1995: André Claessens (1904-1960): een onbekend Gents modernist, Interbellum 15.2, 7-14
s.n. 1935: André Claessens ou l’exactitude dans la mesure, engendre l’harmonie, Bâtir 26.
Bron: Onroerend Erfgoed, digitaal beschermingsdossier DO002301, Miljoenenkwartier. Datum: De tekst wordt ter beschikking gesteld door: Agentschap Onroerend Erfgoed (AOE)