Dienstgebouw bij terminus van de opgeheven spoorlijn 160. Het vlak ten zuidwesten gelegen eindstation van deze lijn, gekend als het station van Tervuren (echter gelegen op Wezembeek-Oppem), werd samen met de loods gebouwd in 1897 (kadastraal geregistreerd in 1898), en dit naar aanleiding van de koloniale tentoonstelling in het museum van Tervuren. Het was een groots opgevat gebouw in cottagestijl van de hand van Franz Seulen, dat werd gesloopt in 1964.
Bakstenen loods op rechthoekige plattegrond, sporen van aanpassingen (onder andere gedichte gevelopeningen). Eénlaags gebouw van vijf traveeën en één bouwlaag, met iets lager en smaller gedeelte van twee traveeën achteraan (ten noorden), beide op hardstenen breukstenen plint en onder zadeldak. Verhoogde begane grond, laadplatform tegen de oostgevel. Grijze en zwarte (geglazuurde) bakstenen voor muurbanden. Grote getraliede segmentboogvormige vensters met deels bewaard houten schrijnwerk met metalen roedeverdeling. In 2010 omgevormd tot brasserie.
- Kadasterarchief Vlaams-Brabant, Mutatieschetsen Wezembeek-Oppem, Afdeling 2, Sectie C, 1898/5.
- DE BOT H. 2002: Stationsarchitectuur in België, Deel 1 1835-1914, Turnhout, 96-97.