Station gebouwd in het jaar 1878. Nadat de aanleg van de spoorlijn Herentals-Mol-Neerpelt was goedgekeurd, startte men met de bouw van stations met bijhorende woning voor de stationschef.
Voor de stations van de nieuwe concessie Antwerpen-München-Gladbach opteerde men voor stations van het type "Grand Central Belge type II", dat in de jaren 1870 geïntroduceerd werd door de gelijknamige spoorwegmaatschappij. Dit standaardtype vertoont een lang, laag en breed station van baksteen met zijtopgevels, gemarkeerd door het gebruik van de zogenaamde "Lombardische" boogfries. Nadat de spoorwegmaatschappij "Grand Central Belge" door de Staat was overgenomen in 1898, werden de stations circa 1901-1902 verhoogd met een bovenverdieping en een schilddak (type IIbis).
Veertien traveeën en één tot twee bouwlagen onder schilddak en zadeldak (nok parallel aan de straat, mechanische pannen), aandak rechts. Beschilderde baksteenbouw geritmeerd door lisenen en boogfriezen, sierankers. Steekboogvormige muuropeningen. Perronzijde met luifel. Links lager aanbouwsel.
DE BOT H., In een klein stationneke. De stations in de provincie Antwerpen, Lier, 1988, p. 24, 52.
Bron: KENNES H. & STEYAERT R. 2002: Inventaris van het cultuurbezit in België, Architectuur, Provincie Antwerpen, Arrondissement Turnhout, Kanton Mol, Bouwen door de eeuwen heen in Vlaanderen 16n5, Brussel - Turnhout. Auteurs: Steyaert, Rita Datum: De tekst wordt ter beschikking gesteld door: Agentschap Onroerend Erfgoed (AOE)