Geheel van een hoekhuis en een rijwoning in eclectische stijl, vermoedelijke gebouwd als opbrengsteigendom met winkels en huurwoningen, in opdracht van de heer Sneyers. Het ontwerp van de architecten Arthur Vander Heyden en Laurent Duvivier dateert volgens de bouwaanvraag uit 1908. In hetzelfde jaar ontwierpen Vander Heyden en Duvivier samen eveneens de tweewoonst "Juventa" in de Bosmanslei. Duvivier, die samen met zijn oom als bouwpromotor actief was in de wijk, bouwde hier vóór de Eerste Wereldoorlog meerdere woningen, waaronder zijn privéwoning uit 1911.
Het afgeschuinde hoekcomplex met de Markgravelei, telt drie bouwlagen waarvan de niveaus onderling afwijken, en een pseudo-mansarde (leien). De sobere lijstgevel heeft een parement in witte Silezische baksteen met natuursteenlagen, afgelijnd door de arduinen plint en de houten kroonlijst. De gevelgeleding maakt een duidelijk onderscheid tussen beide panden van respectievelijk zes en drie ongelijke traveeën breed. De ingang van het winkelpand in de hoger opgetrokken hoektravee wordt gemarkeerd door een rondboognis met een Mariabeeld, daar waar een guirlande het dakvenster bekroont. De asymmetrische gevelcompositie van de rijwoning legt de nadruk op de bredere zijtravee met een driezijdige erker. Rechthoekige muuropeningen met latei en ontlastingsboog, alterneren met rond- en steekboogvensters. Het meest opvallende onderdeel van de gevelversiering zijn de verweerde mozaïekpanelen met gelauwerde hoofden op de borstwering van de bovenste verdieping. Verder verraden de booglijsten met sluitsteen, de gegroefde lateien en lekdrempels, en het smeedijzer van de balkonleuningen en het voortuinhek, een ingehouden art-nouveau-inslag. Het houten schrijnwerk van de winkelpui, en de deur- en vensteropeningen met kleine roeden in het bovenlicht is grotendeels bewaard.
Volgens de bouwplannen omvatte het hoekpand oorspronkelijk twee gescheiden winkelruimten van ongelijke grootte op de begane grond. De bovenverdiepingen werden elk ingenomen door een huurwoning met drie kamers en een 'cabinet de toilette'. De plattegrond van de rijwoning bood per verdieping ruimte aan twee voorkamers en een keuken of 'cabinet de toilette'.
- Stadsarchief Antwerpen, bouwdossier 1908#1839.