39165 resultaten
ID: 51292 | Bouwkundig element

Baron de Pélichystraat 37 (Izegem)
Burgerhuis van 1887, zie gevelsteen. Breedhuis van vier traveeën en twee bouwlagen onder pannen zadeldak.
ID: 51285 | Bouwkundig element

Baron de Pélichystraat 4 (Izegem)
Achterin gelegen voormalig fabriekspand uit eind 19de eeuw, naar verluidt eigendom van de borstelfabriek De Volder en in de jaren 1920 verbouwd tot woonhuis, door J. Vercoutere (Izegem), in opdracht van zijn zoon.
ID: 85242 | Bouwkundig element

Baron de Pélichystraat 7 (Izegem)
Neoclassicistisch getinte burgerwoning met vernieuwd gevelparement gedateerd anno/ 1920, zie boogvelden.
ID: 51286 | Bouwkundig element

Baron de Pélichystraat 8 (Izegem)
Herenhuis van 1883, naar ontwerp van C. Van Houtte (Kortrijk). Dubbelhuis van vijf traveeën en twee bouwlagen onder een in 1938 tot mansardedak uitgebouwd zadeldak naar ontwerp van Carlos Beyaert (Izegem), waarbij waarschijnlijk het centraal dakvenster verdween.
ID: 51293 | Bouwkundig element

Beiaardstraat 99 (Izegem)
Hoeve met lage losstaande bestanddelen gegroepeerd rondom een bekiezeld erf. Verankerde baksteenbouw onder zadeldaken.
ID: 51297 | Bouwkundig element

Bellevuestraat 82 (Izegem)
Aan de straat gelegen, voormalig hoevetje met eind 18de eeuw - begin 19de-eeuws uitzicht.
ID: 51298 | Bouwkundig element

Bossebeekstraat 2 (Izegem)
Hoeve met lage losstaande bestanddelen U-vormig opgesteld rondom een begrint erf; verankerde baksteenbouw; uitzicht uit de tweede helft van de 19de eeuw.
ID: 51302 | Bouwkundig element

Brugstraat 12 (Izegem)
Neoclassicistisch herenhuis van 1841, naar ontwerp van Pierre Nicolas Croquison (Gent), in opdracht van schoenfabrikant Eduard Dierick, grondlegger van de schoennijverheid te Izegem; vier traveeën en drie bouwlagen onder pannen zadeldak.
ID: 51303 | Bouwkundig element

Brugstraat 21 (Izegem)
Hoekhuis uit de tweede helft van de 19de eeuw, naar verluidt uitgebreid en verbouwd in de jaren 1930.
ID: 51304 | Bouwkundig element

Brugstraat 26 (Izegem)
Neoclassicistisch herenhuis volgens bouwplan uitgebreid in 1881.