Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

39165 resultaten


ID: 75645 | Bouwkundig element

Hoeve Rotvenhoeve

Trier 30 (Ravels)
Aangepast woonstalhuis, met jaartalankers 1873 in westelijke zijpuntgevel, aan noordzijde grote loodrecht gelegen dwarsschuur.


ID: 75749 | Bouwkundig element

Vrijstaand eclectisch herenhuis

Turnhoutseweg 2 (Ravels)
Dubbelhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak met latere noordoostelijke uitbouw, respectievelijk van 1896 en 1930.


ID: 75690 | Bouwkundig element

Hoeve met losse bestanddelen

Vond 49 (Ravels)
Gebouwen in U-vorm, woonstalhuis uit het vierde kwart van de 19de eeuw, loodrechte stal/berging en parallelle langsschuur van 1968 en 1926.


ID: 75621 | Bouwkundig element

Pastorie van Ravels-Eel

Vooreel 34 (Ravels)
Vrijstaand dubbelhuis onder zadeldak met getrapte dakkapel, gebouwd circa 1900 naar ontwerp van P.J. Taeymans.


ID: 75624 | Bouwkundig element

Gemeenteschool van Ravels-Eel

Vooreel 36A (Ravels)
Onderwijzerswoning met dubbelhuisopstand en aanpalende klassenvleugel van 1877, rechts uitbreiding van 1934 met kwartcirkelvormige uitbouw.


ID: 75619 | Bouwkundig element

Parochiekerk Sint-Adrianus

Vooreel 42 (Ravels)
Vrijstaande oostwest-georiënteerde neogotische kruiskerk, gebouwd circa 1900 naar ontwerp van P.J. Taeymans.


ID: 75767 | Bouwkundig element

Hoeve met losse bestanddelen

Weeldestraat 132 (Ravels)
Hoeve met woonstalhuis en grote zuidelijke langsschuur, in kern opklimmend tot de tweede helft van de 19de eeuw en later aangepast.


ID: 75768 | Bouwkundig element

Hoeve met losse bestanddelen

Weeldestraat 139 (Ravels)
Hoeve met woonstalhuis en noordelijke langsschuur, in kern minstens opklimmend tot het derde kwart van de 19de eeuw doch later aangepast.


ID: 75754 | Bouwkundig element

Boerenwoning

Weeldestraat 24 (Ravels)
Aan zijweg gelegen 19de-eeuws boerenhuis met dubbelhuisopstand van vier traveeën onder zadeldak.


ID: 75755 | Bouwkundig element

Dorpswoning

Weeldestraat 54 (Ravels)
Dubbelhuis van vier traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, oudere kern doch aangepast in het vierde kwart van de 19de eeuw.