44492 resultaten
ID: 85568 | Bouwkundig element

Bernard Van Hoolstraat 1, Dorpsstraat 2 (Lier)
Oorspronkelijk neoclassicistisch herenhuis van circa 1848, herbouwd circa 1922.
ID: 85552 | Bouwkundig element

Bernard Van Hoolstraat 13-19, 23, 33-39 (Lier)
Bakstenen vrijstaande of gegroepeerde dorpswoningen van één bouwlaag met voortuintjes, voornamelijk uit de tweede helft van de 19de eeuw.
ID: 85554 | Bouwkundig element

Bernard Van Hoolstraat 20 (Lier)
Vrijstaande modernistische woning van het rijhuistype, twee bouwlagen onder platte bedaking, van circa 1935.
ID: 85555 | Bouwkundig element

Bernard Van Hoolstraat 44 (Lier)
Vrijstaand bakstenen burgerhuis van het rijhuistype, van circa 1908 in sobere neogotische stijl.
ID: 85556 | Bouwkundig element

Bernard Van Hoolstraat 66 (Lier)
Vrijstaande bakstenen woning van het rijhuistype; twee traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak (kunstleien) in cottagestijl van circa 1924. Driezijdige erker waarboven overluifeld houten balkon.
ID: 10242 | Bouwkundig element

Bollaarstraat 179 (Lier)
Oorspronkelijk langgestrekte hoeve, uit het eerste kwart van de 20ste eeuw, ingeplant op afgepaald domein met wagenhuis ten noordwesten, moestuin ten zuiden en boomgaard ten westen.
ID: 10243 | Bouwkundig element

Boomlaarstraat 12 (Lier)
Burgerhuis met neobarokke halsgevel van drie traveeën en twee bouwlagen onder mansardedak, bouwaanvraag tot herbouwing van 1917 naar ontwerp van F. Flerackers.
ID: 10244 | Bouwkundig element

Boomlaarstraat 14-16 (Lier)
Kleurige bakstenen gevels van drie bouwlagen, gedateerd 1915. Sommige boogvelden met geometrische of florale tegelversiering.
ID: 10245 | Bouwkundig element

Boomlaarstraat 29 (Lier)
Heropgebouwd huis aanleunend bij de traditionele architectuur; klassiek enkelhuistype van drie traveeën en drie bouwlagen onder zadeldak, waarvoor bouwaanvraag van 1917 naar ontwerp van C. Sol.
ID: 10246 | Bouwkundig element

Boomlaarstraat 58 (Lier)
Eclectisch, onderkelderd rijhuis van drie traveeën en drie bouwlagen onder mansardedak, waarvoor bouwaanvraag van 1902 naar ontwerp van L. Wellens.