9667 resultaten
ID: 73578 | Bouwkundig element

Brusselsestraat 123 (Leuven)
17de-eeuws herenhuis dat vermoedelijk in oorsprong zijn toegang had in de huidige achtergevel en opgevat was als een breedhuis in zogenaamde traditionele bak- en zandsteenstijl.
ID: 206433 | Bouwkundig element

Brusselsestraat 134 (Leuven)
Vermoedelijk uit het tweede kwart van de 19de eeuw daterende herenwoning van zes traveeën en drie verkleinende bouwlagen onder een zadeldak.
ID: 206435 | Bouwkundig element

Brusselsestraat 146 (Leuven)
Vermoedelijk in het eerste kwart van de 19de eeuw in bak- en zandsteen opgetrokken breedhuis van drie traveeën.
ID: 206446 | Bouwkundig element

Brusselsestraat 180 (Leuven)
18de-eeuws breedhuis van vijf traveeën en drie verkleinende bouwlagen onder een kunstleien zadeldak, met een eenvoudige, gecementeerde lijstgevel en op de nieuwe rooilijn opgetrokken poorttravee.
ID: 206453 | Bouwkundig element

Brusselsestraat 202 (Leuven)
In kern 18de-eeuwse rijwoning van drie bouwlagen en drie traveeën onder een pannen zadeldak.
ID: 206454 | Bouwkundig element

Brusselsestraat 203 (Leuven)
Octrooigebouwen, ter vervanging van de middeleeuwse Brusselsepoort gebouwd in 1825 naar ontwerp van M.-J. Hensmans en gebruikt tot 1860, bij de afschaffing van het tolrecht.
ID: 206378 | Bouwkundig element

Brusselsestraat 51 (Leuven)
In 1845 opgetrokken hoekwoning van drie bouwlagen onder een pannen zadeldak, met twee traveeën aan de Brusselsestraat, een afgeschuinde hoektravee en zes traveeën aan de Predikherenstraat.
ID: 214141 | Bouwkundig element

Brusselsestraat 69 (Leuven)
Deels verbouwde zuidvleugel van het in 1838-1868 gebouwde Sint-Pietersgasthuis, dat tussen 1951 en 1967 grotendeels werd vervangen door de huidige hoogbouw aan de Brusselsestraat.
ID: 42230 | Bouwkundig element

Brusselsestraat 81 (Leuven)
Breedhuis van drie traveeën en drie bouwlagen onder een pannen zadeldak, door middel van een gevelsteen 1813 gedateerd.
ID: 206360 | Bouwkundig element

Brusselsestraat 83-85 (Leuven)
Neoclassicistische breedhuizen, omstreeks het midden van de 19de eeuw gebouwd als één geheel.