38945 resultaten
ID: 10290 | Bouwkundig element

Florent Van Cauwenberghstraat 14 (Lier)
Museum-complex gebouwd in opdracht van de stad naar ontwerp van stadsarchitect F.H. Cox. Ingehuldigd op zestien oktober 1892.
ID: 10298 | Bouwkundig element

Florent Van Cauwenberghstraat 45 (Lier)
Voorheen breedhuis in neorococostijl van negen traveeën en twee bouwlagen onder mansardedak, van circa 1922 naar ontwerp van G. Careels. Heden zijn alleen de drie rechtertraveeën bewaard.
ID: 10300 | Bouwkundig element

Fortweg 24 (Lier)
Een bakstenen fort uit de buitenste fortengordel rond Antwerpen, gebouwd in de periode 1878-1893 en later versterkt. Samen met het fort van Walem was Lier het eerste fort in de buitenste fortengordel.
ID: 10304 | Bouwkundig element

Frederik Peltzerstraat 17-19 (Lier)
Twee huizen in spiegelbeeldschema, uit het eerste kwart van de 20ste eeuw. Bakstenen lijstgevels van twee traveeën en drie bouwlagen onder zadeldak.
ID: 10312 | Bouwkundig element

Frederik Peltzerstraat 70 (Lier)
Eertijds gasfabriek, heden zetel der gasmaatschappij; opgericht in 1856 tussen de oude stadspoort en de in 1860 gegraven afleidingsvaart.
ID: 10316 | Bouwkundig / Landschappelijk element

Gasthuisvest 50 (Lier)
Van het voormalige klooster van de paters jezuïeten bleef naast de kerk vooral de kloostertuin met vijver en ijskelder bewaard, evenals de neogotische kloostergebouwen uit 1923-1924 naar ontwerp van E. Careels.
ID: 10117 | Bouwkundig element

Grachtkant 16 (Lier)
Neotraditioneel breedhuis met enkelhuisopstand, waarvoor bouwaanvraag van 1907; gelegen op de hoek met het Hemdsmouwken ter vervanging van het vroegere pand Hemdsmouwken nummer 1.
ID: 10320 | Bouwkundig element

Grote Markt 1 (Lier)
Interbellum neobarok woonhuis waarvoor in 1920 een bouwaanvraag werd ingediend naar ontwerp van J. Van Peborgh.
ID: 10328 | Bouwkundig element

Grote Markt 11 (Lier)
Neorococo huis naar plannen van architect Léon Wellens uit 1922.
ID: 10329 | Bouwkundig element

Grote Markt 13 (Lier)
Eertijds inrijpoort van De Swaen. Huis van drie traveeën en drie bouwlagen onder zadeldak naar plannen van F. Flerackers uit 1921.