Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

38944 resultaten


ID: 1487 | Bouwkundig element

Eenheidsbebouwing

Nattehofstraat 73-83 (Mechelen)
Zes rijhuizen en één hoekhuis, elk twee traveeën en twee bouwlagen onder pseudo-mansardedak, van circa 1932.


ID: 50761 | Bouwkundig element

Stadswoning De Vijf Haringen

Nauwstraat 5-7 (Mechelen)
Voor het eerst vermeld in 1647, in de tweede helft van de 18de eeuw werd het pand nummer 5 samengevoegd met de woning nummer 7 de ‘gulden sleutel’.


ID: 200464 | Bouwkundig element

Spoorwegbrug over de Dijle

Nekkerspoel-Borcht (Mechelen)
Brede bakstenen brug met segmentbogig gewelf, smeedijzeren leuningen op arduinen boordstenen, van circa 1900.


ID: 200461 | Bouwkundig element

Bovensluis en sluiswachterswoning

Nekkerspoel-Borcht 2 (Mechelen)
Schutsluis uit 1890 en vrijwel vierkante woning van 1902, bijhorend bakstenen schuurtje.


ID: 1492 | Bouwkundig element

Burgerhuis in neo-Vlaamserenaissance-stijl

Nekkerspoelstraat 149 (Mechelen)
Halfvrijstaand dubbelhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, van circa 1900.


ID: 1489 | Bouwkundig element

Meubelzaak Nova

Nekkerspoelstraat 21 (Mechelen)
Voormalige meubelzaak Nova, inkomgebouw van vier bouwlagen in nieuwe zakelijkheid.


ID: 1494 | Bouwkundig element

Burgerhuis met trapgevel

Nekkerspoelstraat 252 (Mechelen)
Halfvrijstaand burgerhuis van twee traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, met neo-Vlaamse-renaissance-inslag van circa 1900.


ID: 1496 | Bouwkundig element

Art-decoburgerhuis

Nekkerspoelstraat 273 (Mechelen)
Herenhuis van drie traveeën en drie bouwlagen; vermoedelijk een bestaand gebouw dat circa 1930 in art-decostijl verbouwd werd.


ID: 1490 | Bouwkundig element

Winkelhuis

Nekkerspoelstraat 31 (Mechelen)
Eenvoudig rijhuis van twee traveeën en drie bouwlagen met beraapte lijstgevel van circa 1920.


ID: 1497 | Bouwkundig element

Zeven burgerhuizen in eclectische stijl

Nekkerspoelstraat 343-355 (Mechelen)
Eenheidsbebouwing van zeven burgerhuizen, elk twee traveeën en twee bouwlagen onder pseudo-mansardedak, van circa 1900.