25266 resultaten
ID: 38378 | Bouwkundig element
Staatsbaan 20-22 (Zulte)
Landhuis van vijf traveeën en twee bouwlagen onder mansardedak met dakkapel en oculi, gebouwd circa 1873 en gelegen in omhaagde tuin met hek in as van voordeur.
ID: 38376 | Bouwkundig element
Staatsbaan 8 (Zulte)
Hoeve met woonhuis van zeven traveeën onder zadeldak, uit de tweede helft van de 19de eeuw, noord en west bakstenen stallen, gelegen achter fraaie ijzeren hekken op bakstenen voet.
ID: 38380 | Bouwkundig element
Staatsbaan 98 (Zulte)
Olieslagerij en veevoederfabriek Van Damme (sinds 1904) met behouden molenromp van de stenen koren- en oliewindmolen, van 1805 (zie jaarankers), ook zogenaamd "Wappersmolen", naar eigenaars in de tweede helft van de 19de eeuw.
ID: 38420 | Bouwkundig element
Vaartstraat (Zulte)
Gewitte bakstenen kapel met centrale rondboogdeur met waaier, van circa 1900.
ID: 38421 | Bouwkundig element
Veerstraat (Zulte)
Neogotische bakstenen kapel van één travee met driezijdige sluiting, onder zadeldak gebouwd in 1892.
ID: 23250 | Bouwkundig element
Asserweg (Zutendaal)
Langgestrekte bakstenen hoeve; voorgevel door middel van muurankers gedateerd 1864, doch oudere kern.
ID: 23251 | Bouwkundig element
Asserweg 34 (Zutendaal)
Dubbelhuis van één bouwlaag en zes traveeën onder zadeldak. Uitzicht eind 19de, begin 20ste eeuw, oudere kern zichtbaar.
ID: 23246 | Bouwkundig element
Genkerweg 21 (Zutendaal)
Langgestrekte hoeve, gedateerd 1880 op een gevelsteen in de rechterzijgevel; ordonnantie: stal-dwarsschuur-stal-woonhuis.
ID: 216847 | Bouwkundig element
Grotstraat 18 (Zutendaal)
Hoeve met losse bestanddelen opgebouwd in verschillende fases, waarbij het naar de straat gekeerd woonhuis in 1877 werd gebouwd en vergroot in 1925.
ID: 23236 | Bouwkundig element
Kerkplein 1 (Zutendaal)
Gotische kerk, gebouwd begin 14de eeuw. Het gewelf en het bovengedeelte van het koor dateren mogelijk van na de brand van 1598. In 1896 werden de oorspronkelijke zijbeuken en transept afgebroken en vervangen door de huidige vergrote zijbeuken en dito transeptarmen, naar plannen van Fernand Lochest.