13652 resultaten
ID: 75377 | Bouwkundig element
Akkerstraat 81 (Arendonk)
Gerenoveerd boerenarbeidershuis op de hoek met de Kerkstraat van twee traveeën met een loodrecht geplaatst, aanpalende kleine schuur, beide onder zadeldak en opklimmend tot circa 1900.
ID: 75379 | Bouwkundig element
Begijnhof (Arendonk)
Rechthoekige bakstenen klassenvleugels van één bouwlaag onder zadel- en schilddaken, gekadastreerd in 1880, 1942 en 1953.
ID: 75382 | Bouwkundig element
Begijnhof 15 (Arendonk)
Woonhuis van sigarenfabrikant J. Lenaerts, waarvan de aanpalende werkhuizen werden gesloopt. Bakstenen dubbelhuis van vijf traveeën en twee bouwlagen onder een zadeldak, gekadastreerd in 1889.
ID: 75388 | Bouwkundig element
Bergen 66-70, 84 (Arendonk)
Vier en drie boerenarbeidershuizen met een verschillend aantal traveeën en één bouwlaag onder een gemeenschappelijk zadeldak uit het vierde kwart van de 19de eeuw.
ID: 75395 | Bouwkundig / Landschappelijk element
De Daries 2, Kloosterbaan 5 (Arendonk)
Kloostercomplex, bestaande uit door klooster- en schoolvleugels omsloten binnenplaatsen, nutsgebouwen en een grote volledig ommuurde kloostertuin aan zuidwestelijke zijde.
ID: 75400 | Bouwkundig element
De Lusthoven 26 (Arendonk)
Tot circa 1863-1866 opklimmend domein, aanvankelijk met boerderij en eenvoudig landhuis toebehorend aan de Engelsman Fox.
ID: 75402 | Bouwkundig element
De Lusthoven 36 (Arendonk)
De oorspronkelijke draaibrug werd in 1951 vervangen door de voormalige klapbrug en in 2002 door de huidige dubbele brug.
ID: 75411 | Bouwkundig element
De Lusthoven 68 (Arendonk)
Gebouw opgericht in 1895. Rechthoekig gebouw van acht traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, waarin dakkapellen met smeedijzeren topversiering. Bakstenen lijstgevel op arduinen plint.
ID: 75419 | Bouwkundig element
De Valken 13 (Arendonk)
Woning van de gebroeders Göppel, Nederlandse sigarenfabrikanten, die zich in 1877 in Arendonk vestigden; heden een dokterswoning.
ID: 75423 | Bouwkundig element
Driehoek 7 (Arendonk)
Hoeve met verankerd bakstenen woonstalhuis van drie en drie traveeën en eveneens een aansluitende dwarsschuur van zes traveeën, beide onder een zadeldak, opklimmend tot circa 1900.