13652 resultaten
ID: 134294 | Landschappelijk element
Jesserenstraat 125 (Borgloon)
Parkje in landschappelijke stijl van ongeveer 1 ha, aangelegd rond 1900 bij een sobere villa, gebouwd door de uitbater van de naburige stroopfabriek Lowette.
ID: 31960 | Bouwkundig element
Jesserenstraat 57 (Borgloon)
Gemeentehuis, met -school en onderwijzerswoning. Alleenstaand gebouw uit het laatste kwart van de 19de eeuw.
ID: 31859 | Bouwkundig element
Kapelstraat (Borgloon)
Bakstenen gebouw van één travee onder overstekend zadeldak. Spitboogvormig portaal, geflankeerd door twee pilasters die een driehoekig gevelveld schragen; hierin gevelsteen met inscriptie 1895/J. LOIX.
ID: 31860 | Bouwkundig element
Kapelstraat 42-46 (Borgloon)
Twee kleine hoeven en een losstaande dwarsschuur. De gebouwen hebben een oude inplanting.
ID: 31861 | Bouwkundig element
Kapelstraat 56 (Borgloon)
Voormalige watermolen op de Herkebeek. Eén van de goederen die behoorden tot de dotatie van de burggraaf van Borgloon, voor het eerst vermeld in 1315.
ID: 31788 | Bouwkundig element
Kroonstraat 25 (Borgloon)
Het burgerhuis werd in de tweede helft van de 19de eeuw opgetrokken en aan het einde van de 19de of begin van de 20ste eeuw voorzien van neoclassicistische cementering op de gevels.
ID: 31996 | Bouwkundig element
Kuttekovenstraat (Borgloon)
De spoorwegbedding in het centrum van Kuttekoven is een restant van de spoorlijn Tongeren-Sint-Truiden, aangelegd in 1878-1879 en afgebroken in 1970-1971. De ophoging is begroeid met bomen en struikgewas.
ID: 31796 | Bouwkundig element
Markt 8 (Borgloon)
Twee rijhuizen uit vierde kwart 19de eeuw die oorspronkelijk één dubbelhuis vormden van vier traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak met twee dakkapellen.
ID: 31880 | Bouwkundig element
Martinusstraat (Borgloon)
Rechthoekige kapel uit eind 19de - begin 20ste eeuw. Eénbeukig, bakstenen gebouw van één travee onder overstekend zadeldak.
ID: 31974 | Bouwkundig element
Odiliastraat 5 (Borgloon)
Dit voormalige café is de enige rest van de stationsbuurt. Alleenstaand hoekhuis van twee + één + twee traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak. Eind 19de - begin 20ste eeuw.