Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

87828 resultaten


ID: 10517 | Bouwkundig element

Parochiekerk Sint-Jozef en Bernardus

Lispersteenweg 275 (Lier)
Georiënteerde neogotische kerk opgetrokken in 1873-1874, naar ontwerp van E. Gife.


ID: 10518 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Lispersteenweg 300 (Lier)
Breedhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, waarvoor bouwaanvraag van 1919 naar ontwerp van A. Alpaerts.


ID: 10519 | Bouwkundig element

Eenheidsbebouwing in neo-renaissancestijl

Lispersteenweg 308-312 (Lier)
Ensemble van 1903, opgetrokken uit baksteen met verwerking van imitatie-natuursteen voor muurbanden, panelen en balusters.


ID: 10520 | Bouwkundig element

Burgerhuizen

Lispersteenweg 314-316 (Lier)
Neorenaissance-getinte huizen van elk twee traveeën en twee bouwlagen in spiegelbeeldschema, onder zadeldak, uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.


ID: 10521 | Bouwkundig element

Neoclassicistische stadswoning

Lispersteenweg 319 (Lier)
Neoclassicistisch huis van vier traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, uit de tweede helft van de 19de eeuw.


ID: 10522 | Bouwkundig element

Dorpswoning

Lispersteenweg 367 (Lier)
Dubbelhuis van vier traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, uit begin 19de eeuw.


ID: 10523 | Bouwkundig element

Twee stadswoningen

Lispersteenweg 383-385 (Lier)
Twee huizen in spiegelbeeldschema, elk van drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, uit het derde kwart van de 19de eeuw.


ID: 10524 | Bouwkundig element

Afspanning

Lispersteenweg 392-398 (Lier)
L-vormig complex, voormalige afspanning (?), in kern mogelijk opklimmend tot de 18de eeuw. Aansluitend mooie tuin ten oosten.


ID: 10510 | Bouwkundig element

Eenheidsbebouwing

Lispersteenweg 43-51 (Lier)
Eenheidsbebouwing met huizen van drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldaken, waarvoor bouwaanvraag van 1900 naar ontwerp van J.B. Van Bouchout.


ID: 10507 | Bouwkundig element

Herberg Belgrado

Lispersteenweg 5-13 (Lier)
Oorspronkelijk 19de-eeuwse herberg zogenaamd "Belgrado", van zeven traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, in de eerste helft van de 20ste eeuw uitgebreid tot elf traveeën en drie bouwlagen, onder plat dak.