420 resultaten
ID: 17847 | Bouwkundig element
Kazernestraat 75 (Lokeren)
Burgerhuis van vier traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, uit de tweede helft van de 19de eeuw.
ID: 17848 | Bouwkundig element
Kazernestraat 84-114 (Lokeren)
Rij arbeiderswoningen, analoog aan nummer 11-31, doch met verschillende recente verbouwingen.
ID: 18093 | Bouwkundig element
Keerken 25 (Lokeren)
Gerestaureerd hoevetje met woonhuis en dwarsschuur uit de 17de eeuw of jonger. Voormalig binnenerf tot siertuin omgevormd. Woonhuis van vier traveeën en één bouwlaag onder zadeldak met opwaartse welving boven het centrale dakvenster.
ID: 17849 | Bouwkundig element
Kerkplein 3 (Lokeren)
In 1853-54 gebouwd als Hospice des Orphelins naar ontwerp van stadsarchitect J.J. Stevens; later stadsschool geworden en veranderd in 1882 naar ontwerp van stadsarchitect Theodore Welvaert.
ID: 17850 | Bouwkundig element
Kerkplein 4 (Lokeren)
Breed dubbelhuis van twee bouwlagen en negen traveeën onder schilddak, in 1850 gebouwd naar ontwerp van architect Jacques van Hoecke.
ID: 17851 | Bouwkundig element
Kerkstraat 1 (Lokeren)
Huis met bepleisterde en geschilderde lijstgevel, licht geknikt om de straatbocht te volgen; zes traveeën en drie bouwlagen onder zadeldak, uit de tweede helft van de 19de eeuw.
ID: 17857 | Bouwkundig element
Kerkstraat 10 (Lokeren)
Herenhuis van vier traveeën en drie bouwlagen onder zadeldak, uit de eerste helft van de 19de eeuw; in 1875 verhoogd door vergroting van de bovenvensters en aanbrengen van het zwaar hoofdgestel
ID: 17858 | Bouwkundig element
Kerkstraat 11-13 (Lokeren)
Twee woonhuizen, elk van drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak (Vlaamse pannen), uit de 19de eeuw.
ID: 17859 | Bouwkundig element
Kerkstraat 15 (Lokeren)
Huis met bepleisterde en geschilderde lijstgevel uit de 19de eeuw; drie traveeën en twee bouwlagen onder mansardedak voorzien van een dakvenster met gebroken fronton en geflankeerd door neerliggend rolwerk.
ID: 17860 | Bouwkundig element
Kerkstraat 16 (Lokeren)
Herenhuis met gedecapeerde lijstgevel op arduinen sokkel, van vier traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, uit de tweede helft van de 19de eeuw.