Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

94 resultaten


ID: 798 | Bouwkundig element

Boerenburgerhuis

Hulstraat 3 (Hoeselt)
Boerenburgerhuis van vijf traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, van circa 1850-1860.


ID: 866 | Bouwkundig element

Boerenburgerhuis

Onderstraat 21 (Hoeselt)
Boerenburgerhuis, restant van een U-vormige hoeve van eind 18de - begin 19de eeuw. Hoog gebouw van drie traveeën en twee bouwlagen onder steil zadeldak met een laat-classicistische ordonnantie aan erfzijde.


ID: 804 | Bouwkundig element

Boerenhuis

Kruisstraat 35 (Hoeselt)
Boerenhuis van vijf traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, mogelijk overblijfsel van een voormalige hoeve.


ID: 851 | Bouwkundig element

Boerenwoning van 1899

Sint-Hubertusstraat 5 (Hoeselt)
Boerenhuis van het dubbelhuistype, vijf traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, gedateerd 1899.


ID: 808 | Bouwkundig element

Brandbriefkruis

Leeuwerikstraat (Hoeselt)
Houten kruis met vleugels en modern houten crucifix, bevestigd aan een linde. Gelegen op een kruispunt van landwegen aan de oorspronkelijke grens met Bilzen.


ID: 858 | Bouwkundig element

Brug van 1839

Sint-Annastraat (Hoeselt)
Brug onder de steenweg Tongeren - Bilzen. Bakstenen bouwwerk met tunnelvormige doorgang.


ID: 800 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Kerkstraat 10 (Hoeselt)
Alleenstaand breedhuis van het dubbelhuistype, achteruitgelegen ten opzichte van de straat, uit het vierde kwart van de 19de eeuw.


ID: 842 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Schalkhovenstraat 70 (Hoeselt)
Alleenstaand breedhuis van het dubbelhuistype, vijf traveeën en twee bouwlagen onder schilddak, uit het derde kwart van de 19de eeuw.


ID: 803 | Bouwkundig element

Dienstgebouw van hoeve

Kruisstraat 27 (Hoeselt)
Van de voormalige hoeve bleef alleen het dienstgebouw, achteraan het erf bewaard, dat onder meer de dwarsschuur bevat.


ID: 864 | Bouwkundig element

Dwarsschuur

Bovenstraat 46 (Hoeselt)
Dwarsschuur in stijl- en regelwerk, van vier traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, waarschijnlijk uit de tweede helft van de 19de eeuw.