84 resultaten
ID: 99192 | Varend element

Antwerpen (Antwerpen)
De Angèle is een motorkastje dat in 1923 werd gebouwd in Langerbrugge.
ID: 99193 | Varend element

Antwerpen (Antwerpen)
De Sint-Antonius werd gebouwd in 1914 in Ledeberg als klipperaak onder zeil en maakt deel uit van de collectie van het Museum aan de Stroom.
ID: 305804 | Varend element

Antwerpen (Antwerpen)
De Stadsgraanzuiger 19 werd in 1927 in gebruik genomen door de haven van Antwerpen om graan over te slaan van zeeschepen op binnenschepen. Het is een ponton met daarop een zuiginstallatie op basis van stoom.
ID: 306393 | Varend element

Antwerpen (Antwerpen)
De havensleepboot T70 werd in 1968 gebouwd voor de sleepdienst van de Antwerpse haven. Het vaartuig werd gebruikt om zeeschepen in de haven te assisteren. De twee Voith-Schneiderpropellers zorgden voor een maximale manoeuvreerbaarheid.
ID: 306677 | Varend element

Antwerpen (Antwerpen)
De emmerbaggermolen B1 werd in 1972 gebouwd op de scheepswerven Sint-Pieter in Hemiksem. De Bagger 1 werd door het Gemeentelijke Havenbedrijf Antwerpen ingezet voor het uitbaggeren van de haven van Antwerpen.
ID: 99007 | Varend element

Lillo (Antwerpen)
De Pyp Toeback is een stalen hoogaars die als jacht werd gebouwd.
ID: 99060 | Varend element

Bonapartedok (Antwerpen)
De Mon Désir is een unieke en compleet uitgeruste sleepspits uit 1913.
ID: 215969 | Bouwkundig element

Rijnkaai (Antwerpen)
De 400 KA is een stalen torenkraan met een slanke constructie opgebouwd uit een portaal en een draaibare bovenbouw, gebouwd in 1961 door het consortium Holland Cranes.
ID: 215970 | Bouwkundig element

Rijnkaai (Antwerpen)
De elektrische havenkraan 410 KD is een torenkraan opgebouwd uit een portaal en een draaizuil met bovenbouw, werd door de Boomse Metaalwerken gebouwd in 1961.
ID: 99112 | Varend element

Rupelmonde (Beveren-Kruibeke-Zwijndrecht)
De West-Hinder 1 werd gebouwd in Oostende bij Béliard-Crighton in 1950 en diende als lichtschip voor de kust. Het schip ligt vandaag in Rupelmonde.