5338 resultaten
ID: 75091 | Bouwkundig element
Torhoutse Steenweg 52 (Brugge)
Interbellumwoning van 1937 naar ontwerp van architect Maurice Vermeersch (Brugge), zie inscriptie in de arduinen plint. Elementen die verwijzen naar de pakketbotenstijl. Bruin bakstenen lijstgevel boven een begane grond met zwart geglazuurde tegels.
ID: 75094 | Bouwkundig element
Torhoutse Steenweg 60 (Brugge)
Sterk verbouwde interbellumwoning in de zogenaamde "pakketbotenstijl" van 1939 naar ontwerp van architect P. Vandewalle (Brugge).
ID: 75100 | Bouwkundig element
Torhoutse Steenweg 86 (Brugge)
Modernistisch woonhuis van 1933 naar ontwerp van architect Willem Nolf (Torhout).
ID: 75134 | Bouwkundig element
Zandstraat 44-46 (Brugge)
Eenvoudige modernistische woningen, nummer 46 van 1937 naar ontwerp van architect August van Salm.
ID: 75173 | Bouwkundig element
Brusselsesteenweg 60 (Grimbergen)
Gaaf bewaard ingehouden modernistisch rijhuis met art-deco-inslag van twee traveeën en drie bouwlagen onder pannen zadeldak uit het tweede kwart van de 20ste eeuw.
ID: 75286 | Bouwkundig element
Zemstweg 6 (Grimbergen)
Semi-vrijstaande woning met kenmerken van de nieuwe zakelijkheid uit in het tweede kwart van de 20ste eeuw, volgens gevelsteen naar ontwerp van architect K. Maes. Kleine voortuin met bijhorende tuinafsluiting van baksteenmetselwerk en buisleuningen.
ID: 75341 | Bouwkundig element
Rijkendalstraat 4 (Grimbergen)
Modernistisch rijhuis van 1934 naar ontwerp van architect L. Lesage; in 1995 verhoogd en uitgebreid onder leiding van architect Luc Maes.
ID: 75342 | Bouwkundig element
Rijkendalstraat 12 (Grimbergen)
Driegevelwoning met reminiscenties aan de nieuwe zakelijkheid, opgetekend in het kadaster in 1935. Bijhorende tuin omheind door een laag bakstenen muurtje met buisleuning.
ID: 75399 | Bouwkundig element
De Daries 50 (Arendonk)
Halfvrijstaand burgerhuis in nieuwe zakelijkheid, twee traveeën en twee bouwlagen met souterrain onder een plat dak, gekadastreerd in 1939.
ID: 75443 | Bouwkundig element
Koeistraat 11 (Arendonk)
Hoekhuis van twee op twee traveeën en oorspronkelijk twee, heden vier bouwlagen onder een plat dak van 1929 en 1937 naar ontwerp van J.B. Lauwers.