84066 resultaten
ID: 46424 | Bouwkundig element
Zondereigen 10 (Baarle-Hertog)
Bakstenen dubbelhuisje in eclectische stijl van 1926, vier traveeën en één bouwlaag onder vernieuwd leien zadeldak.
ID: 46425 | Bouwkundig element
Zondereigen 11A (Baarle-Hertog)
Zeker tot de 19de eeuw opklimmende driebeukige langsschuur van zeven traveeën onder mank zadeldak. Lage, deels beplankte oostgevel, overige gevels van baksteen of golfplaten.
ID: 46426 | Bouwkundig element
Zondereigen 21 (Baarle-Hertog)
Bakstenen dubbelhuis van vier traveeën en één bouwlaag onder zadeldak uit de 19de eeuw, doch teruggaande op oudere site.
ID: 46417 | Bouwkundig element
Zondereigen 42-43 (Baarle-Hertog)
Gekoppelde dubbelhuizen van tweemaal drie traveeën en één bouwlaag onder overkragend mansardedak met gegroepeerde dakvensters in het midden.
ID: 46416 | Bouwkundig element
Zondereigen 6 (Baarle-Hertog)
Vrijstaande neogotische kerk naar ontwerp van J. Van Gastel, in 1859-1860 opgericht; deels vernield op 2/10/1944, in 1949 heropgebouwd en vergroot naar ontwerp van R. Van Steenbergen senior. Heldenhuldezerk tegen de zuidelijke gevel.
ID: 46422 | Bouwkundig element
Zondereigen 7 (Baarle-Hertog)
L-vormig eclectisch complex, in kern opklimmend tot het eerste kwart van de 20e eeuw met latere uitbreidingen en aanpassingen.
ID: 46419 | Bouwkundig element
Zondereigen 71 (Baarle-Hertog)
Vrijstaand dubbelhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder overkragend afgewolfd zadeldak, in art deco van circa 1938-1939, naar ontwerp van K. Van Looy.
ID: 46420 | Bouwkundig element
Zondereigen 75 (Baarle-Hertog)
Vrijstaand enkelhuis in art deco, van circa 1938, naar ontwerp van R. Van Steenbergen senior, van twee traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak
ID: 46423 | Bouwkundig element
Zondereigen 8 (Baarle-Hertog)
Hoeve met aan de straat palend halfvrijstaand woonstalhuis met aansluitende schuur, samen acht traveeën onder zadeldak, te dateren circa 1893.
ID: 46421 | Bouwkundig element
Zondereigen 83-84 (Baarle-Hertog)
De oude school, reeds opgericht in 1849, werd in 1878-1879 naar ontwerp van P.J. Taeymans aangepast; de lagere rechtertravee werd in 1930 naar ontwerp van J. Taeymans toegevoegd.