Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

30843 resultaten


ID: 51018 | Bouwkundig element

Burgerhuis met winkelfunctie

Stationsstraat 10 (Hooglede)
Woon-winkelhuis van M. Compernolle die in 1924 een groothandel in textielwaren opstart. In 1949 oprichting van confectiebedrijf ernaast.


ID: 51026 | Bouwkundig element

Hoeve

Stationsstraat 137 (Hooglede)
Hoeve, reeds aangeduid op de Ferrariskaart (1770-1778) en de Atlas der Buurtwegen (1843), grosso modo behouden opstelling, de omwalling rondom het woonhuis is echter verdwenen.


ID: 51027 | Bouwkundig element

Herberg Wachtzaal

Stationsstraat 149 (Hooglede)
Verankerde rode baksteenbouw op gecementeerde plint onder pannen schilddak.


ID: 51019 | Bouwkundig element

Arbeiderswoning

Stationsstraat 23 (Hooglede)
Laatste bewaarde woning van een 19de-eeuwse eenheidsbebouwing van arbeiderswoningen van één bouwlaag en drie traveeën onder pannen zadeldak.


ID: 51020 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Stationsstraat 26 (Hooglede)
Dieperin gelegen voormalige woning van dr. P. Vandenbulcke van 1889, zie schouwmantel; voortuin aan de straat afgezet door gietijzeren hekwerk op bakstenen muur. Grote tuin met originele aanleg, onder meer met beuken.


ID: 51021 | Bouwkundig element

Bedrijfsgebouw

Stationsstraat 30 (Hooglede)
Bedrijf opgericht door de familie Vandenbulcke.


ID: 51022 | Bouwkundig element

Eclectisch burgerhuis

Stationsstraat 34 (Hooglede)
Vrijstaand eclectisch burgerhuis met ommuurde voortuin daterend uit de jaren 1900.


ID: 51023 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Stationsstraat 44 (Hooglede)
Dieperin gelegen halfvrijstaand woonhuis met parement in meer vooruitstrevende stijl uit de jaren 1930.


ID: 51024 | Bouwkundig element

Villa

Stationsstraat 45 (Hooglede)
Uit het eerste kwart van de 20ste eeuw, vrijstaand woonhuis met voortuin begrensd door later muurtje met hekken.


ID: 51017 | Bouwkundig element

Onderwijzerswoning

Stationsstraat 5 (Hooglede)
Voormalige leraarswoning uit eind 19de eeuw. Enkelhuis van twee/drie traveeën en twee bouwlagen, opgebouwd uit twee haakse volumes, omwille van het verspringen van de rooilijn.