Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

16694 resultaten


ID: 80329 | Bouwkundig element

Huis De Kompen

Schutterijstraat 2 (Pelt)
Complex bestaande uit de hoeve, een dienstgebouw ten oosten en een recent dienstgebouw ten westen, alle onder zadeldak.


ID: 80402 | Bouwkundig element

Rijkswacht

Sellekaertsstraat 62 (Pelt)
In 1913, voltooiing van de nieuwe kazerne met aanvankelijk vijf woonverblijven en in 1947, plechtige inhuldiging van de gedenksteen voor adjudant Sellekaerts.


ID: 80278 | Bouwkundig element

Fabriek

Skiffel (Pelt)
Evenwijdig met de spoorweg gelegen, voormalige sigarenfabriek van J.W. Swane & Zonen, gesticht in 1895-96.


ID: 80331 | Bouwkundig element

Kapel der Drie Gezusters

Smeelstraat (Pelt)
Zuidwaarts georiënteerd neogotisch bedehuis, gewijd aan de Heiligen Berthilia, Eutropia en Genoveva, in 1900 gebouwd door Jan Slegten.


ID: 80274 | Bouwkundig element

Sint-Antoniuskapel

St. Antoniusweg (Pelt)
Noordzuid georiënteerd rechthoekig bedehuis, omgeven door een tuintje met banken vooraan, opgetrokken in 1933.


ID: 80280 | Bouwkundig element

Alleenstaand burgerhuis

Stationsstraat 12 (Pelt)
Burgerhuis gelegen in een ruime Engelse landschapstuin, uit de eerste helft van de 20ste eeuw.


ID: 80281 | Bouwkundig element

Sint-Hubertuscollege met kapel

Stationsstraat 25 (Pelt)
Genoemd naar de patroon van de stichter, Hubertus Bovens, vicaris-generaal van het bisdom Luik, eerste Vlaams Nederlandstalig college, opgericht in 1910.


ID: 80285 | Bouwkundig element

Villa Dommelhof

Stationsstraat 40 (Pelt)
Alleenstaande woning, gelegen in een ruime tuin met enkele originele elementen, uit het interbellum en volgens de eigenaars naar ontwerp van een Nederlands architect.


ID: 80288 | Bouwkundig element

Brouwerswoning van brouwerij Rutten

Stationsstraat 60 (Pelt)
Alleenstaand cottageachtig burgerhuis van 1895, in een fraaie omhaagde tuin in Engelse landschapstijl.


ID: 80289 | Bouwkundig element

Hôtel Neuf

Stationsstraat 81 (Pelt)
Alleenstaand gebouw van vijf traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, daterend uit de jaren 1930.