93316 resultaten
ID: 1430 | Bouwkundig element

Generaal De Wittelaan (Mechelen)
Betonnen watertoren van 1961-1968, naar ontwerp van architect W. Bresseleers.
ID: 1432 | Bouwkundig element

Gentsesteenweg 51 (Mechelen)
In de tuin van het hoekhuis aan de Leestsesteenweg bevindt zich een deels bewaarde romp van voormalige stenen kapmolen.
ID: 1433 | Bouwkundig element

Gentsesteenweg 179 (Mechelen)
Villa in art deco van circa 1930, gesigneerd architect J. Chabot; vrijwel rechthoekig buitenhuis van vier traveeën.
ID: 1434 | Bouwkundig element

Grote Nieuwedijkstraat 5 (Mechelen)
Ruim burgerhuis van vier traveeën en drie bouwlagen onder zadeldak, vermoedelijk daterend van circa 1870.
ID: 1435 | Bouwkundig element

Grote Nieuwedijkstraat 141 (Mechelen)
Eclectisch burgerhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder pseudo-mansardedak. De huidige voorgevel kwam tot stand op basis van een bouwaanvraag van 1923 in opdracht van Joannes Buelens. In 1927 diende deze bouwheer de aanvraag in voor het pseudo-mansardedak, voorzien van oeils-de-boeuf en een dakvenster met rondvenster.
ID: 1436 | Bouwkundig element

Grote Nieuwedijkstraat 213 (Mechelen)
Eclectisch enkelhuis van twee traveeën, twee bouwlagen en pseudo-mansardedak met oeil-de-boeuf, uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.
ID: 1437 | Bouwkundig element

Grote Nieuwedijkstraat 291-293 (Mechelen)
Twee in spiegelbeeld opgetrokken rijhuizen, elk van twee traveeën en drie bouwlagen onder plat dak, in nieuwe zakelijkheid van circa 1935, gesigneerd architect J. Chabot.
ID: 1438 | Bouwkundig element

Grote Nieuwedijkstraat 304 (Mechelen)
Woonstalhuisje met omhaagde voortuin, mogelijk opklimmend tot de 18de eeuw, zie segmentbogige deuromlijsting en gedicht venster in zijpuntgevel stal.
ID: 1439 | Bouwkundig element

Guldendal 17 (Mechelen)
Oude fabriekshal, opklimmend tot circa 1885, van zes en tien traveeën en vier bouwlagen, met in het verlengde het verhoogde gedeelte met de voormalige mouttorens.
ID: 1440 | Bouwkundig element

Guldendal 21 (Mechelen)
Fabriekshal, in 1929 opgetrokken in opdracht van de Usines Socaré onder leiding van de Brusselse architect J. Petryn.