93316 resultaten
ID: 303296 | Bouwkundig element

Rode Kruislaan 102 (Bilzen-Hoeselt)
De alleenstaande villa in een gevelsteen gedateerd 'F. Van Gronsveld-Cuenen 1923', met een zwaar smeedijzeren voortuinhek.
ID: 830 | Bouwkundig element

Romershovenstraat (Bilzen-Hoeselt)
Grenspaal uit 1685 die de grens aangaf tussen de gemeenten Diepenbeek en Romerhoven.
ID: 833 | Bouwkundig element

Romershovenstraat 120 (Bilzen-Hoeselt)
Het complex bestaat uit een woonhuis-stalvolume, een vakwerkstal en -bakhuis, een bakstenen stal en een waterput.
ID: 834 | Bouwkundig element

Romershovenstraat 132 (Bilzen-Hoeselt)
Hoeve met losstaande bestanddelen uit het vierde kwart van de 19de eeuw, in U-vorm geschikt rondom het rechthoekig erf.
ID: 308599 | Bouwkundig element

Romershovenstraat 145 (Bilzen-Hoeselt)
Gesloten hoeve, voor het eerst in 1884 door het kadaster geregistreerd.
ID: 133161 | Landschappelijk element

Romershovenstraat 197A (Bilzen-Hoeselt)
Op de plaats waar een losweg uitkomt op de Romershovenstraat staat in de hoek van een perceel een oude hoekboom. Het is een zomereik met een knothoogte van 3 meter. Deze snoeivorm illustreert nog een traditioneel beheer in functie van het produceren van brand-, constructie- en geriefhout en het gebruik in functie van loofvoedering.
ID: 835 | Bouwkundig element

Romershovenstraat 199 (Bilzen-Hoeselt)
Langgestrekte hoeve uit de tweede helft van de 19de eeuw, met ordonnantie: stal - woonhuis.
ID: 831 | Bouwkundig element

Romershovenstraat 47 (Bilzen-Hoeselt)
Van de hoeve met losstaande bestanddelen, weergegeven in de Atlas van de Buurtwegen van 1844, bleef alleen het noordoostelijk, L-vormige deel bewaard.
ID: 829 | Bouwkundig element

Romershovenstraat 58 (Bilzen-Hoeselt)
De oude kerk, een neoclassicistische zaalkerk uit de eerste helft van de 19de eeuw, werd bij de vergroting in 1950 gebruikt als transept voor de nieuwe kerk, naar ontwerp van architect Deré.
ID: 832 | Bouwkundig element

Romershovenstraat 59 (Bilzen-Hoeselt)
Breedhuis van het dubbelhuistype, drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, van circa 1850-1860.