Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

64094 resultaten


ID: 79805 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Stationsstraat 19 (Brugge)
Woning uit de jaren 1930. Rode baksteenbouw in combinatie met arduin voor de plint. Hoger opgetrokken inkomtravee met brede vleugeldeur.


ID: 79806 | Bouwkundig element

Pastorie

Stationsstraat 23 (Brugge)
Pastorie, circa 1933 gebouwd. Breedhuis met dubbelhuisopstand.


ID: 79808 | Bouwkundig element

Directeurswoning jongensschool

Stationsstraat 25 (Brugge)
Ontwerp van architect René Cauwe (Brugge). Volgens jaarstenen gebouwd "ANNO" / "1922". Verankerde, roodbakstenen gevel in historiserende stijl en met een als risaliet uitgewerkte trapgevel.


ID: 79812 | Bouwkundig element

Dorpswoning

Stationsstraat 28 (Brugge)
Breedhuis van circa 1900 met verhoogde begane grond.


ID: 79813 | Bouwkundig element

Dorpswoning op de hoek met de Gijzeleweg

Stationsstraat 29 (Brugge)
Diephuis met bepleisterde en witbeschilderde trapgevel.


ID: 79815 | Bouwkundig element

Samenstel van burgerhuizen

Stationsstraat 34 (Brugge)
Oorspronkelijk een samenstel van twee bel-etagewoningen, gebouwd in 1908.


ID: 79816 | Bouwkundig element

Dorpswoning

Stationsstraat 38 (Brugge)
Roodbakstenen lijstgevel opgesmukt met gele baksteen voor de onderling verbonden strekken en de sierlijsten.


ID: 79802 | Bouwkundig element

Dorpswoning

Stationsstraat 5 (Brugge)
19de-eeuws uitzicht. Verankerde baksteenbouw bepleisterd en beschilderd boven een grijze plint.


ID: 79817 | Bouwkundig element

Hoekhuis bij de Zeebruggelaan

Stationsstraat 73 (Brugge)
Hoekpand bij de Zeebruggelaan. Circa 1900. Breedhuis met beraapte lijstgevel boven een bepleisterde en grijsbeschilderde plint. Siermotieven in witte pleister. Gelijkaardige lagere aanbouw met frontonafwerking.


ID: 79982 | Bouwkundig element

Herdersbrug

Stationsweg (Brugge)
De oorspronkelijke brug was een ontwerp van Charles Piens, ingenieur bij de dienst Bruggen en Wegen. De constructie was in staal uitgevoerd en het loopvlak kreeg een afwerking met planken. De brug bestond uit twee delen: de eigenlijke draaibrug, waarbij de spil op een bakstenen pijler rustte en een vaste brug die op een tweede pijler rustte.