41029 resultaten
ID: 18407 | Bouwkundig element

Kortrijksesteenweg 176-180 (Gent)
Ensemble van drie identieke enkelhuizen van drie traveeën met drie bouwlagen en doorlopend zadeldak, uit het vierde kwart van de 19de eeuw.
ID: 18395 | Bouwkundig element

Kortrijksesteenweg 27 (Gent)
Rijkelijk versierd burgerhuis van heden drie traveeën met drie bouwlagen en laag zadeldak, van 1876.
ID: 18396 | Bouwkundig element

Kortrijksesteenweg 30 (Gent)
Rijkelijk versierd herenhuis, volgens bouwaanvraag naar ontwerp van architect A. Marchand van 1887. Enkelhuis van vier traveeën met drie bouwlagen en zadeldak.
ID: 18397 | Bouwkundig element

Kortrijksesteenweg 32 (Gent)
Ruim herenhuis van vier traveeën met twee bouwlagen en mansardedak met attiek en houten dakkapellen onder driehoekig pseudofronton, daterend van 1886.
ID: 18398 | Bouwkundig element

Kortrijksesteenweg 34 (Gent)
Burgerhuis van drie traveeën met drie bouwlagen en zadeldak, op de plint gesigneerd A. Marchand en daterend van 1885.
ID: 18399 | Bouwkundig element

Kortrijksesteenweg 37 (Gent)
Neoclassicistisch herenhuis van vier traveeën met drie bouwlagen onder pseudomansardedak, volgens bouwaanvraag daterend van 1876 en gesigneerd architect J. Hofman.
ID: 18408 | Bouwkundig element

Kortrijksesteenweg 371-383 (Gent)
In zijn geheel ontworpen ensemble van vier neoclassicistische rijhuizen, volgens bouwaanvraag van 1887. Enkelhuizen van drie bouwlagen van respectievelijk vier, drie, drie en twee traveeën onder zadel- en mansardedak.
ID: 18410 | Bouwkundig element

Kortrijksesteenweg 418-420 (Gent)
Twee gelijkaardige burgerhuizen met drie bouwlagen en twee traveeën in spiegelbeeldschema onder zadeldak, daterend van 1910. Enkelhuizen met gecementeerd parement met neorococo-inslag.
ID: 18412 | Bouwkundig element

Kortrijksesteenweg 462 (Gent)
Enkelhuis van twee traveeën en drie bouwlagen onder laag zadeldak, naar ontwerp van architect J.G. Semey en daterend van 1903.
ID: 18413 | Bouwkundig element

Kortrijksesteenweg 551, 551A-B (Gent)
Neoclassicistisch enkelhuis van drie traveeën en drie bouwlagen onder pseudomansardedak met centrale dakkapel, daterend uit eerste kwart 20ste eeuw, doch volledig naar eind 19de-eeuws model.