3226 resultaten
ID: 74354 | Bouwkundig element

Beverhoekstraat 23 (Kruisem)
Gebouwd door A. De Kimpe, in 1900. Hoekhuis op splitsing met Knokstraat met gecementeerde voortrapgevel, drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak.
ID: 43930 | Bouwkundig element

Boterhoek 14 (Kruisem)
Voormalige herberg. Dubbelhuis van zes traveeën en anderhalve bouwlaag onder zadeldak (pannen, nok parallel aan de straat), door muurankers in linker zijgevel gedateerd 1875.
ID: 43931 | Bouwkundig element

Boterhoek 16 (Kruisem)
Haaks op de straat ingeplant huis met voorpuntgevel, door middel van muurankers gedateerd 1881.
ID: 43936 | Bouwkundig element

Damstraat 6 (Kruisem)
Op een lichte zandlemige verhevenheid binnen de Scheldemeersen gelegen landelijke complex in U-vorm met drie Linden op het voorerf en omhaagd achtererf met bakhuis.
ID: 43941 | Bouwkundig element

Dorpsstraat 10 (Kruisem)
Dubbelhuis van vijf traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, gebouwd in 1912. Eenvoudige baksteenbouw met gesmeed ijzeren ankers en gecementeerde plint.
ID: 74378 | Bouwkundig element

Hoogstraat 54 (Kruisem)
Op de rooilijn gelegen laag 19de-eeuws boerenhuis van vijf traveeën onder zwart pannendak; vermoedelijk voormalige herberg zogenaamd In de lesten Stuyver.
ID: 74383 | Bouwkundig element

Kasteelstraat 31 (Kruisem)
Voormalige herberg ingeplant in de straatbocht; stopgezet in 1918. Verankerd bakstenen dubbelhuis van oorspronkelijk vijf, heden zes traveeën onder pannen zadeldak, uit de tweede helft van de 18de eeuw.
ID: 43952 | Bouwkundig element

Kerkplein 6 (Kruisem)
Café Sportpaleis valt op door zijn voorgevelparement van witte en groene faiencetegels voor hoek- en negblokken, ontlastingsboogjes en horizontale banden.
ID: 74503 | Bouwkundig element

Kloosterstraat 40 (Kruisem)
Aan de straat ingeplant huis van vijf traveeën onder pannen zadeldak, uit de tweede helft van de 19de eeuw.
ID: 43959 | Bouwkundig element

Kruishoutemsesteenweg 64 (Kruisem)
Palend aan de spoorweg, dubbelhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, gebouwd in 1858 onmiddellijk na de aanleg van de spoorlijn.