320 resultaten
ID: 47479 | Bouwkundig element

Den Hert 17-18 (Lille)
Afspanning, voorafgegaan door twee monumentale linden en opgericht in 1603 in opdracht van Peter Proost, rentmeester van de toenmalige heer van Wechelderzande Conrad Schetz.
ID: 47478 | Bouwkundig element

Den Hert 5 (Lille)
Van oudsher Kempische herberg-afspanning met eerste bouwlaag vermoedelijk opklimmend tot het eerste kwart van de 17de eeuw.
ID: 47448 | Bouwkundig element

Singel 35 (Lille)
Oude afspanning en dorpsherberg van 1803. Breedhuis van zeven traveeën en één bouwlaag onder zadeldak.
ID: 70239 | Bouwkundig element

Gapaard 4 (Lo-Reninge)
Aan de straatzijde heeft deze in hoofdzaak 19de-eeuwse herberg een verbouwd karakter, doch het erf bewaart een aantal oorspronkelijke elementen. Centraal op het erf, groot bakhuis van het tweeledige type. Twee stallen uit de tweede helft 19de eeuw.
ID: 34278 | Bouwkundig element

Etbos 4 (Lokeren)
Herberg-afspanning, gelegen nabij de Etbosbrug. Gewit bakstenen breedhuis van één bouwlaag en zeven traveeën onder zadeldak, gedagtekend 1711 door middel van inscriptie op een baksteen in de achtergevel.
ID: 17874 | Bouwkundig element

Kerkstraat 65-69 (Lokeren)
Hoekhuis van drie bouwlagen en zes traveeën onder schilddak met smeedijzeren nokhek en recente gevelbekleding van machinesteen. In de kern, het nog oudst bewaarde huis van Lokeren, in een zolderbalk namelijk 1621 gedateerd.
ID: 80125 | Bouwkundig element

Dorp 17 (Lommel)
Laatclassicistisch dubbelhuis van vijf traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, daterend van 1805.
ID: 80179 | Bouwkundig element

Luikersteenweg 238-246 (Lommel)
In 1790-92, opmaak van een bestek en oprichting van een barrierhuis, tolkantoor, logement en afspanning voor diligentie- en postkoetsen.
ID: 42647 | Bouwkundig element

Kortrijkstraat 4 (Lubbeek)
Bakstenen dubbelhuis met twee verdiepingen onder zadeldak, voorzien van steekboogramen met zandstenen omlijstingen met uitstekende sluitsteen.
ID: 28068 | Bouwkundig element

Hofveldstraat 63 (Maarkedal)
Landelijk breedhuis van zeven traveeën en anderhalve bouwlaag, onder zadeldak; bouw vergund in 1878.