50 resultaten
ID: 99181 | Varend element

Antwerpen (Antwerpen)
De baquet van Charleroi Mar-Mar in de collectie van het Museum aan de Stroom is een voor Vlaanderen uniek voorbeeld van een type binnenvrachtschip dat tussen 1832 en 1933 voer op het kanaal Charleroi-Brussel, de Rupel en de Schelde.
ID: 99188 | Varend element

Antwerpen (Antwerpen)
De Liomar is een motorspits gebouwd in 1959 door MAINIL (Ledeberg). Het schip maakt deel uit van de collectie van het Rijn- en Binnenvaartmuseum in Antwerpen.
ID: 99009 | Varend element

Antwerpen (Antwerpen)
De Allegonda is een bakdekspitssalonkruiser gebouwd in 1911 Amsterdam.
ID: 99064 | Varend element

Antwerpen (Antwerpen)
De P905 Schelde was een patrouilleschip van het Rijnsmaldeel
ID: 99073 | Varend element

Antwerpen (Antwerpen)
De drijvende stoomkraan nr. 9 is een door stoom aangedreven 10-tons kraan met een dubbele giek op een drijvend en verplaatsbaar ponton, gebouwd tussen 1948 en 1951 door de Boelwerf van Temse en de Boomse metaalwerken.
ID: 99118 | Varend element

Antwerpen (Antwerpen)
De Vlotkraan 18 is een stukgoedkraan uit 1962 die het kader van het Tienjarenplan in opdracht van de Antwerpse haven werd gebouwd.
ID: 99183 | Varend element

Antwerpen (Antwerpen)
De Tristan is een Kempenaar die in 1927 op één van de werven in Baasrode werd gebouwd.
ID: 99192 | Varend element

Antwerpen (Antwerpen)
De Angèle is een motorkastje dat in 1923 werd gebouwd in Langerbrugge.
ID: 99193 | Varend element

Antwerpen (Antwerpen)
De Sint-Antonius werd gebouwd in 1914 in Ledeberg als klipperaak onder zeil en maakt deel uit van de collectie van het Museum aan de Stroom.
ID: 305804 | Varend element

Antwerpen (Antwerpen)
De Stadsgraanzuiger 19 werd in 1927 in gebruik genomen door de haven van Antwerpen om graan over te slaan van zeeschepen op binnenschepen. Het is een ponton met daarop een zuiginstallatie op basis van stoom.