7779 resultaten
ID: 29814 | Bouwkundig element
Steenstraat 43 (Brugge)
Huis van twee traveeën en drie bouwlagen onder zadeldak. Trapgevel in neo-Brugse stijl van "Jaar / 1923", zie cartouches, naar ontwerp van architect A. Dugardyn (Brugge), in plaats van 19de-eeuwse lijstgevel.
ID: 29816 | Bouwkundig element
Steenstraat 46 (Brugge)
Vier traveeën en begane grond + entresol, bovenvenverdieping en mezzanino onder zadeldak. Bakstenen lijstgevel uit het derde-vierde kwart van de 18de eeuw.
ID: 29817 | Bouwkundig element
Steenstraat 48 (Brugge)
Diephuis van vier traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak (Vlaamse pannen).
ID: 29786 | Bouwkundig element
Steenstraat 5 (Brugge)
Huis van twee traveeën en drie bouwlagen onder zadeldak, uit de 17de eeuw met in de loop van de 19de eeuw aangepaste bovenvensters.
ID: 29821 | Bouwkundig element
Steenstraat 58-60 (Brugge)
Breedhuizen van respectievelijk drie (nummer 58) en vier traveeën (nummer 60) en twee bouwlagen onder zadeldak (Vlaamse pannen).
ID: 29822 | Bouwkundig element
Steenstraat 59 (Brugge)
Breedhuis van twee traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak (Vlaamse pannen). Bepleisterde en beschilderde lijstgevel van 1866 als verbouwing van een trapgevel.
ID: 29787 | Bouwkundig element
Steenstraat 6 (Brugge)
Huis van twee traveeën en drie bouwlagen onder zadeldak. Huidig uitzicht resultaat van sterke aanpassingen van oorspronkelijke 18de-eeuwse klokgevel met 19de-eeuwse openingen; in 1933 verhoging van de top en aanbrengen van het jaartal "17 / 67" door architect M. Vermeersch (Brugge).
ID: 29823 | Bouwkundig element
Steenstraat 64 (Brugge)
Verankerde bakstenen halsgevel gedateerd "1716". "Kunstige Herstelling" van 1928-1929 naar ontwerp van architect A. Seys (Brugge).
ID: 29824 | Bouwkundig element
Steenstraat 65 (Brugge)
Diephuis van twee en één travee en drie bouwlagen onder zadeldak. Trapgevel uit de 17de eeuw, aangepast in 1928.
ID: 29825 | Bouwkundig element
Steenstraat 67 (Brugge)
Zogenaamd "Dit huis / de Zomer / ghenaemt" zie cartouches met inscripties. Diephuis van twee traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak. Topgevel van 1885 in plaats van stompe puntgevel.