3997 resultaten
ID: 214604 | Bouwkundig element
Marcel De Backerstraat 8 (Antwerpen)
Landhuis in cottagestijl te midden van een grote tuin, naar ontwerp van architect Gerard De Ridder uit 1912, in opdracht van de heer Schneider.
ID: 214605 | Bouwkundig element
Marcel De Backerstraat 9 (Antwerpen)
Landhuis in cottagestijl in opdracht van R. Wöller, in drie fasen tot stand gekomen tussen 1912 en 1929, naar ontwerpen van het architectenbureau De Coninck en Potié.
ID: 214713 | Bouwkundig element
Maria-Theresialei 1 (Antwerpen)
Villa in zogenaamde Hollandse stijl – art-decostijl onder invloed van de Amsterdamse School – in opdracht van de nv Nationaal Grondbezit en naar een ontwerp uit 1931.
ID: 214608 | Bouwkundig element
Maria-Theresialei 12 (Antwerpen)
Modernistische villa in opdracht van de heer De Kegel, naar ontwerp van Gérard Saenen en Jan Jaak Jacobs uit 1937.
ID: 214609 | Bouwkundig element
Maria-Theresialei 16 (Antwerpen)
Villa in cottagestijl gebouwd in opdracht van de heer Bosmans, naar een ontwerp door architect Gerard De Ridder uit 1927.
ID: 214610 | Bouwkundig element
Maria-Theresialei 23 (Antwerpen)
Vrijstaande woning in nieuwe zakelijkheid uit de late jaren 1930, vrijwel met zekerheid toe te schrijven aan architect Gérard Saenen.
ID: 214611 | Bouwkundig element
Maria-Theresialei 38 (Antwerpen)
Vrijstaande woning in Hollandse stijl – art deco onder invloed van de Amsterdamse School, volgens de bouwaanvraag van 1932 opgetrokken in opdracht van P. Hellinckx.
ID: 214612 | Bouwkundig element
Maria-Theresialei 7 (Antwerpen)
Vrijstaande woning in nieuwe zakelijkheid, gebouwd in opdracht van Ferd. Leemans naar ontwerp van architect Gérard Saenen uit 1935.
ID: 11617 | Bouwkundig element
Meerlenlaan 46 (Antwerpen)
Modernistische villa naar ontwerp van bouwmeester Frans Billiauw uit 1935. Opdrachtgever was Robert Jules Henri Marie Verdun. In het bouwdossier ontbreken de bouwplannen.
ID: 11615 | Bouwkundig element
Meerlenlaan 51 (Antwerpen)
Villa van twee bouwlagen onder plat dak met markante halfronde erker, naar ontwerp van Willie Pijl van 1935, voltooid in 1936.