Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

93316 resultaten


ID: 2261 | Bouwkundig element

Dorpswoning

Schipstraat 20 (Puurs-Sint-Amands)
Kleine, karakteristieke dorpswoning onder pannen zadeldak met dakvenster, uit de tweede helft van de 19de eeuw.


ID: 2262 | Bouwkundig element

Reeks dorpswoningen

Schipstraat 24-28 (Puurs-Sint-Amands)
Identieke enkelhuizen van twee traveeën opgetrokken volgens repeterend schema, uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.


ID: 2263 | Bouwkundig element

Sint-Jan-Berchmansinstituut

Schuttershofstraat 17 (Puurs-Sint-Amands)
Ondergebracht in een sterk aangepast herenhuis van circa 1908 naar ontwerp van B. Smet, achteraan aangepaste bergplaatsen.


ID: 2264 | Bouwkundig element

Dorpswoning

Stationsstraat 20 (Puurs-Sint-Amands)
Huis van twee bouwlagen onder zadeldak, van circa 1872.


ID: 2265 | Bouwkundig element

Herenhuis

Stationsstraat 22 (Puurs-Sint-Amands)
Imposant neoclassicistisch herenhuis van vijf traveeën en twee bouwlagen onder half schilddak, van circa 1875.


ID: 2266 | Bouwkundig element

Brouwerswoning

Stationsstraat 37 (Puurs-Sint-Amands)
Dubbelhuis van vier traveeën en twee bouwlagen onder pannen zadeldak, uit begin 20ste eeuw.


ID: 2267 | Bouwkundig element

Twee eclectische burgerhuizen

Stationsstraat 39-41 (Puurs-Sint-Amands)
Enkelhuizen van drie traveeën en twee bouwlagen met verwerking van natuursteen en contrasterende kleurige baksteen, uit begin 20ste eeuw.


ID: 2268 | Bouwkundig element

Drukkerij Baeté

Stationsstraat 42 (Puurs-Sint-Amands)
Dubbelhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder pannen zadeldak met bijkomende steekboogdeur links, opgericht in 1912.


ID: 2269 | Bouwkundig element

Station Puurs

Stationsstraat 43-45 (Puurs-Sint-Amands)
Sobere baksteenbouw met middendeel en benedenverdieping van woning van de stationschef opgericht in 1870, later uitgebreid en aangepast.


ID: 2270 | Bouwkundig element

Steegbeluik

Vijverstraat 19-27 (Puurs-Sint-Amands)
Eenzijdig bebouwd steegbeluik met huisjes van twee traveeën en één en een halve bouwlaag onder zadeldaken, opgericht volgens repeterend schema, in het eerste kwart van de 20ste eeuw.