30843 resultaten
ID: 31096 | Bouwkundig element

Ieperstraat 119 (Poperinge)
Rijhuis uit de jaren 1920, met doorgang links van het voormalig Arendstraatje volgens de Poppkaart (1845).
ID: 31074 | Bouwkundig element

Ieperstraat 13 (Poperinge)
Dubbelhuis van zeven traveeën en drie bouwlagen onder zadeldak (nok parallel aan de straat, Vlaamse pannen), uit het eerste kwart van de 19de eeuw.
ID: 30963 | Bouwkundig element

Ieperstraat 134 (Poperinge)
Kapel van het bejaardentehuis Tehuis Heilig Hart. De kapel werd gebouwd in 1951 naar ontwerp van architect E. Allewaert.
ID: 31097 | Bouwkundig element

Ieperstraat 134 (Poperinge)
Eind 19de-eeuws koetshuis en stalgebouw van de "Villa Fioretti". Afsluiting aan de straatzijde met een gietijzeren hek en een versierd toegangshek tussen bakstenen pijlers.
ID: 31075 | Bouwkundig element

Ieperstraat 14 (Poperinge)
Voormalige winkel zie de behouden winkelpui rechts op de begane grond. Rijhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak (nok parallel aan de straat, mechanische pannen), uit de tweede helft van de 19de eeuw.
ID: 31098 | Bouwkundig element

Ieperstraat 143 (Poperinge)
Dubbelhuis van vijf traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, uit de tweede helft van de 19de eeuw.
ID: 31099 | Bouwkundig element

Ieperstraat 151 (Poperinge)
Herberg 'Britannia' van het type afspanning op de hoek bij de Nieuwstraat. Dubbelhuis van vijf traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, uit de 19de eeuw.
ID: 31100 | Bouwkundig element

Ieperstraat 157 (Poperinge)
Vroeger 'Au Faucon. Estaminet', af te lezen aan het verweerd opschrift van de puilijst. Enkelhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak met Vlaamse pannen, uit het derde kwart van de 19de eeuw.
ID: 31101 | Bouwkundig element

Ieperstraat 161 (Poperinge)
Voormalige herberg 'A la longue allée' op de hoek bij het Stationsplein. Breedhuis van twee traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak met Vlaamse pannen, uit het tweede kwart van de 19de eeuw.
ID: 31102 | Bouwkundig element

Ieperstraat 165 (Poperinge)
Dit station is het enige overblijvende exemplaar van de spoorwegarchitectuur uit de 19de eeuw aan de lijn Kortrijk-Poperinge. Het werd opgetrokken naar analogie met het eerste station te Ieper (1854). Heden is het een eindstation via Ieper en Kortrijk verbonden met het binnenland. Links laag bakstenen telegraafkantoortje onder zadeldak, uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.