4939 resultaten
ID: 133470 | Landschappelijk element
Heilig Bloedlaan, Vrijheid (Hoogstraten)
De Vrijheid is een langwerpige, pleinvormige straat die aan weerszijden afgezoomd wordt door een rij gekandelaarde linden. Deze dreef vormt de hoofdstraat van Hoogstraten.
ID: 46463 | Bouwkundig element
Heuvelstraat 22 (Hoogstraten)
Recent gerenoveerd woonstalhuis van zeven traveeën onder zadeldak met aansluitende achteruitgebouwde schuur.
ID: 46614 | Bouwkundig element
John Lijsenstraat 54-56 (Hoogstraten)
Landhuis, gebouwd circa 1904 in opdracht van de Antwerpse bankier J.C. Lijsen, gelegen in een uitgestrekt domein en oorspronkelijk één geheel met de eigendom van Kasteel Ter Meiren.
ID: 46615 | Bouwkundig element
John Lijsenstraat 58-60 (Hoogstraten)
Eclectisch landhuis van 1935, met elementen ontleend aan de neo-Vlaamserenaissance en het neoclassicisme met bijgebouw van 1937, gelegen in uitgestrekt domein.
ID: 46466 | Bouwkundig element
Karel Boomstraat 33 (Hoogstraten)
Vrijstaand arbeidershuis, drie traveeën en één bouwlaag onder zadeldak met loodrecht aansluitende achterbouw van vier traveeën, eveneens onder zadeldak, van 1905.
ID: 46692 | Bouwkundig element
Kerkstraat 23 (Hoogstraten)
Boerenarbeiderswoning uit het vierde kwart van de 19de eeuw - eerste kwart van de 20ste eeuw van vier traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, aan oostzijde overkragend.
ID: 200631 | Bouwkundig element
Kolonie (Hoogstraten)
Wachthuisje van de toezichters voor de tram, gelegen op het kruispunt van twee dreven.
ID: 121661 | Bouwkundig element
Kolonie 1-43 (Hoogstraten)
Het domein van de kolonie wordt gekenmerkt door een compartimentenlandschap met een typische drevenstructuur en een karakteristiek gebouwenpatrimonium.
ID: 46473 | Bouwkundig element
Lindendreef 28 (Hoogstraten)
Halfvrijstaand art-decogetint enkelhuis van 1941 naar ontwerp van R. Van Steenbergen senior, twee traveeën en twee bouwlagen, met lagere uitbouw ten oosten en achterbouw.
ID: 46474 | Bouwkundig element
Lindendreef 30 (Hoogstraten)
Verankerde bakstenen dorpswoning van drie traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, van 1909.