5058 resultaten
ID: 212391 | Bouwkundig element

Oscar de Burburelaan 167-169 (Kraainem)
Cottagegetinte tweegezinswoning, bestaande uit twee enkelhuizen in spiegelbeeld, kadastraal geregistreerd in 1910.
ID: 209213 | Bouwkundig element

Oscar de Burburelaan 175-177 (Kraainem)
Gekoppelde dorpswoningen in spiegelbeeldschema achteruit springend ten opzichte van de rooilijn en voorafgegaan door voortuintjes afgesloten door een gietijzeren hekken.
ID: 209214 | Bouwkundig element

Oscar de Burburelaan 181 (Kraainem)
Halfvrijstaande rijwoning van twee traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak met mechanische pannen, kadastraal ingetekend in 1925.
ID: 43915 | Bouwkundig element

Alfred Amelotstraat 1 (Kruisem)
Vrijstaand dorpshuis van zes traveeën en oorspronkelijk één, heden anderhalve bouwlaag onder zadeldak, in zijn huidige vorm uit eind 19de eeuw.
ID: 43923 | Bouwkundig element

Alfred Amelotstraat 29 (Kruisem)
Dorpshuis met omhaagde voortuin. Dubbelhuis van zes traveeën onder zadeldak met sporen van vlechtingen in rechter zijpuntgevel, in kern opklimmend tot de 18de eeuw.
ID: 43926 | Bouwkundig element

Alfred Amelotstraat 36 (Kruisem)
Laag dorpshuis van vijf traveeën onder zadeldak (pannen, nok parallel aan de straat), uit de eerste helft van de 19de eeuw.
ID: 43917 | Bouwkundig element

Alfred Amelotstraat 5-7 (Kruisem)
Gecementeerde gedecoreerde rijhuizen van circa 1900 met twee bouwlagen onder zadeldaken gescheiden door garagegebouw met puntgevel onder haaks zadeldak.
ID: 43937 | Bouwkundig element

Dijkstraat 12 (Kruisem)
Tegen de dijk aanleunend huisje met voorliggende moestuin, drie traveeën en anderhalve bouwlaag onder golfplaten zadeldak, naar verluidt daterend van circa 1930.
ID: 43939 | Bouwkundig element

Dorpsstraat 4 (Kruisem)
Aa,sluitend, samen met nummer 2 gebouwd, eenvoudiger bakstenen enkelhuis met doorlopende plint en sokkel en identieke muizentand onder de lagere kroonlijst.
ID: 74490 | Bouwkundig element

Huiseplein 13 (Kruisem)
Dorpshuis van zeven traveeën onder zadeldak, ingeplant op oude, minstens 18de-eeuwse rooilijn en huidige voorgevel uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.