5057 resultaten
ID: 17663 | Bouwkundig element
Nobeekstraat (Kruibeke)
Volledig vervallen huis van vier traveeën en anderhalve bouwlaag onder zadeldak (nok parallel aan de straat, Vlaamse pannen).
ID: 17662 | Bouwkundig element
Nobeekstraat 20 (Kruibeke)
Vervallen huis van drie traveeën en één bouwlaag onder zadeldak (nok parallel aan de straat, mechanische pannen), uit de tweede helft van de 19de eeuw.
ID: 17560 | Bouwkundig element
O.L.Vrouwplein 17 (Kruibeke)
Hoekhuis van zes traveeën en één bouwlaag onder zadeldak (nok parallel aan de straat, Vlaamse pannen). Bepleisterde en beschilderde lijstgevel uit de tweede helft van de 19de eeuw; verhoogde begane grond.
ID: 43915 | Bouwkundig element
Alfred Amelotstraat 1 (Kruisem)
Vrijstaand dorpshuis van zes traveeën en oorspronkelijk één, heden anderhalve bouwlaag onder zadeldak, in zijn huidige vorm uit eind 19de eeuw.
ID: 43923 | Bouwkundig element
Alfred Amelotstraat 29 (Kruisem)
Dorpshuis met omhaagde voortuin. Dubbelhuis van zes traveeën onder zadeldak met sporen van vlechtingen in rechter zijpuntgevel, in kern opklimmend tot de 18de eeuw.
ID: 43926 | Bouwkundig element
Alfred Amelotstraat 36 (Kruisem)
Laag dorpshuis van vijf traveeën onder zadeldak (pannen, nok parallel aan de straat), uit de eerste helft van de 19de eeuw.
ID: 43917 | Bouwkundig element
Alfred Amelotstraat 5-7 (Kruisem)
Gecementeerde gedecoreerde rijhuizen van circa 1900 met twee bouwlagen onder zadeldaken gescheiden door garagegebouw met puntgevel onder haaks zadeldak.
ID: 43937 | Bouwkundig element
Dijkstraat 12 (Kruisem)
Tegen de dijk aanleunend huisje met voorliggende moestuin, drie traveeën en anderhalve bouwlaag onder golfplaten zadeldak, naar verluidt daterend van circa 1930.
ID: 43939 | Bouwkundig element
Dorpsstraat 4 (Kruisem)
Aa,sluitend, samen met nummer 2 gebouwd, eenvoudiger bakstenen enkelhuis met doorlopende plint en sokkel en identieke muizentand onder de lagere kroonlijst.
ID: 74490 | Bouwkundig element
Huiseplein 13 (Kruisem)
Dorpshuis van zeven traveeën onder zadeldak, ingeplant op oude, minstens 18de-eeuwse rooilijn en huidige voorgevel uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.