93247 resultaten
ID: 11248 | Bouwkundig element
Baron Leroystraat 136 (Antwerpen)
Rijhuis uit 1936, gebouwd naar ontwerp van modernistisch architect Eduard Van Steenbergen.
ID: 11247 | Bouwkundig element
Baron Leroystraat 31, Frans Messingstraat 38 (Antwerpen)
Stedelijke basisschool, vernieuwde, rechthoekige bakstenen volumes, van 1930 naar ontwerp van gemeentelijk architect Edward Van Not.
ID: 304030 | Bouwkundig element
Baron Leroystraat 85 (Antwerpen)
Deze rijwoning telt twee bouwlagen en twee traveeën onder een mansardedak met leien dakschild, gebouwd volgens een bouwdossier van 1936.
ID: 305045 | Bouwkundig element
Basseliersstraat 82 (Antwerpen)
Burgerhuis in art-decostijl, gebouwd in opdracht van Florimond Ruttijn naar ontwerp van architect A. Van Rijsbergen uit 1937.
ID: 6479 | Bouwkundig element
Bataviastraat 19 (Antwerpen)
Pakhuis uit tweede helft van de 19de eeuw. Gecementeerde lijstgevel van zes traveeën en drie bouwlagen met segmentboogvormige vensters en laadluiken.
ID: 83746 | Bouwkundig element
Beatrijslaan (Antwerpen)
Opmerkelijke en specifieke gebouwen op Linkeroever zijn de ventilatiegebouwen van de Sint-Anna- en Waaslandtunnel, van 1933 naar ontwerp van E. Van Averbeke.
ID: 216718 | Bouwkundig element
Beatrijslaan, Sint-Jansvliet (Antwerpen)
De Sint-Annatunnel of voetgangerstunnel werd aangelegd in 1931-1933 als verbinding tussen de linker- en rechteroever. De toegangs- en ventilatiegebouwen op beide Schelde-oevers werden ontworpen door Emiel Van Averbeke.
ID: 7232 | Bouwkundig element
Beatrijslaan 70, Meeuwstraat 1-5, Reigerstraat 2-4 (Antwerpen)
Huizengroep van zes losstaande eengezinswoningen naar ontwerp van Léon Stynen van 1935.
ID: 214437 | Bouwkundig element
Beekstraat 33 (Antwerpen)
Dorpswoning vermoedelijk uit eerste kwart 20ste eeuw, van één bouwlaag en drie traveeën onder zadeldak bedekt met Vlaamse pannen.
ID: 6318 | Bouwkundig element
Beeldhouwersstraat 10 (Antwerpen)
Fraai neoclassicistisch burgerhuis met originele geveluitwerking, gebouwd in opdracht van G. Uyttendaele naar een ontwerp van A. Geenen van 1898.