Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

41029 resultaten


ID: 3711 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Grote Markt 10 (Mechelen)
Diephuis met drie bouwlagen en drie traveeën onder een schilddak met bepleisterde en beschilderde lijstgevel uit de 19de eeuw.


ID: 3712 | Bouwkundig element

Stadswoning

Grote Markt 11 (Mechelen)
Diephuis met vier bouwlagen en drie traveeën onder een afgesnuit zadeldak; aangepast in 1951.


ID: 3713 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Grote Markt 12 (Mechelen)
Diephuis met drie bouwlagen en dito traveeën onder een afgesnuit zadeldak, mogelijk met oudere kern.


ID: 3715 | Bouwkundig element

Hoekhuis Koning van Schotland

Grote Markt 17 (Mechelen)
Hoekhuis met barokke halsgevel, twee bouwlagen en drie traveeën onder een zadeldak, opgetrokken in 1680.


ID: 3716 | Bouwkundig element

Herenhuis De Beitel, de Passer, 't Penseel

Grote Markt 19 (Mechelen)
Monumentaal, eclectisch herenhuis met neoclassicistische kenmerken, in 1902 opgetrokken naar ontwerp van Philippe Van Boxmeer.


ID: 3704 | Bouwkundig element

Burgerhuis In het Haentien

Grote Markt 2 (Mechelen)
Dubbelhuis met fraaie rococoklokgevel en drie bouwlagen en dito traveeën onder een zadeldak, gedateerd 1773.


ID: 3718 | Bouwkundig element

Stadswoningen

Grote Markt 23-24 (Mechelen)
Twee rijhuizen met gelijkaardige voorgevelordonnantie van drie bouwlagen en drie traveeën onder een steil gebogen zadeldak, wijzend op een oude kern.


ID: 3719 | Bouwkundig element

Burgerhuis Keulen

Grote Markt 26 (Mechelen)
Interessant voorbeeld van burgerlijke Brabantse gotiek, waarvan het ontwerp toegeschreven wordt aan de Mechelse bouwmeester Rombout Keldermans II.


ID: 3720 | Bouwkundig element

Hotel De Kraan

Grote Markt 27 (Mechelen)
Pand in 1960-61 heropgebouwd onder leiding van architect A. Lagrou als een benaderende kopie van het vroeger gebouw mits wijzigingen.


ID: 3721 | Bouwkundig element

Classicistische stadswoning

Grote Markt 28 (Mechelen)
Sober classicistisch rijhuis van drie bouwlagen en dito traveeën onder zadeldak uit het laatste kwart van de 18de eeuw.