Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

93316 resultaten


ID: 52369 | Bouwkundig element

Station Geel

Stationsplein 41-43 (Geel)
Sation van het type Grand Central Belge type II, dat in de jaren 1870 geïntroduceerd werd door de gelijknamige spoorwegmaatschappij.


ID: 52382 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Stationsstraat 101 (Geel)
Halfvrijstaand huis met sobere, beschilderde lijstgevels en markante, afgeronde hoekerker met bekronend balkon.


ID: 52371 | Bouwkundig element

Verenigingslokaal en protestantse kerk van de Nederlandse Stichting

Stationsstraat 11 (Geel)
Verenigingslokaal en protestantse kerk naar ontwerp van A. Leurs in 1901-1902 opgericht voor Nederlandse patiënten in gezinsverpleging te Geel.


ID: 52383 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Stationsstraat 114 (Geel)
Dubbelhuis uit het eerste kwart van de 20ste eeuw met bakstenen lijstgevel en decoratief gebruik van grijze baksteen.


ID: 52384 | Bouwkundig element

Burgerhuis De gele legende

Stationsstraat 128 (Geel)
Ietwat achterin gelegen art-nouveaugetint enkelhuis naar ontwerp van F. Vergouts uit begin 20ste eeuw.


ID: 52372 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Stationsstraat 13 (Geel)
Burgerhuis van vier traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, van 1906.


ID: 52385 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Stationsstraat 131 (Geel)
Dubbelhuis van vijf traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, in neorenaissance-geïnspireerde stijl, van 1893-1894.


ID: 52373 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Stationsstraat 15-17 (Geel)
Baksteenbouw uit begin 20ste eeuw, met verspringend volume onder haakse leien bedaking. Combinatie van lijst- en puntgevel met contrasterend gebruik van hardsteen.


ID: 52374 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Stationsstraat 19 (Geel)
Vrijstaand huis uit het eerste kwart van de 20ste eeuw. Puntgevel van gele baksteen met contrasterende muurvlakken en afwisselend metselverband.


ID: 52375 | Bouwkundig element

Neoclassicistisch burgerhuis

Stationsstraat 21-23 (Geel)
Neoclassicistisch complex van vijf traveeën en één tot twee bouwlagen onder plat dak en pseudo-mansardedak, uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.