4509 resultaten
ID: 3418 | Bouwkundig element

Huidevettersstraat 7 (Mechelen)
Stedelijke Vleeshal, gebouwd in 1881 naar een ontwerp van architect V. Louckx, ter vervanging van de vroegere vleeshal van 1319, gesitueerd op de IJzerenleen.
ID: 3431 | Bouwkundig element

IJzerenleen 67 (Mechelen)
Hoekhuis van drie bouwlagen, voorheen vormde het samen met het aanpalende pand een huis met een bepleisterde lijstgevel van vijf traveeën onder een afgesnuit zadeldak. Volgens een bouwaanvraag dateert het huis uit het vierde kwart van de 19de eeuw. Houten winkelpui uit de jaren 1920-30. Verankerde en gecementeerde blinde zijgevel.
ID: 1451 | Bouwkundig element

IJzerenveld 25, 29 (Mechelen)
Twee winkelhuizen respectievelijk met voormalige houten winkelpui met afgeronde vitrine in art deco en met glas-in-loodraam, eveneens in art deco.
ID: 3455 | Bouwkundig element

Kanunnik De Deckerstraat 37 (Mechelen)
Voormalige meubelfabriek "Manufacture des Meubles de la Dyle". Complex van bakstenen constructies geschikt rondom een heden braakliggend terrein.
ID: 3503 | Bouwkundig element

Korenmarkt 14-16, 14A (Mechelen)
Twee breedhuizen van respectievelijk vier en drie traveeën en drie bouwlagen onder een mansardedak met dakkapellen, uit het begin van de 20ste eeuw.
ID: 3499 | Bouwkundig element

Korenmarkt 8 (Mechelen)
Breedhuis van zeven traveeën en twee bouwlagen onder steil zadeldak, hoge huistoren centraal tegen de achtergevel.
ID: 1476 | Bouwkundig element

Leuvensesteenweg 12 (Mechelen)
Houten pui van voormalige winkel of café met centrale inkom.
ID: 50761 | Bouwkundig element

Nauwstraat 5-7 (Mechelen)
Voor het eerst vermeld in 1647, in de tweede helft van de 18de eeuw werd het pand nummer 5 samengevoegd met de woning nummer 7 de ‘gulden sleutel’.
ID: 1489 | Bouwkundig element

Nekkerspoelstraat 21 (Mechelen)
Voormalige meubelzaak Nova, inkomgebouw van vier bouwlagen in nieuwe zakelijkheid.
ID: 1490 | Bouwkundig element

Nekkerspoelstraat 31 (Mechelen)
Eenvoudig rijhuis van twee traveeën en drie bouwlagen met beraapte lijstgevel van circa 1920.